9|
5261
|14.09.2010
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
Промоцират Оперативните праграми
Информационна кампания за популяризиране на Оперативните програми в България и осигуряване на прозрачност при управлението на фондовете на Европейския съюз започва от днес.
Стартът на кампанията даде министърът по управление на средствата от ЕС Томислав Дончев в завода на Хюндай - един от бенефициентите по Оперативна програма „Конкурентоспособност”, реализирал успешен проект по програмата и възнамеряващ да кандидатства отново за финансиране от еврофондовете за модернизиране на производството си.
Проектът, който е по програмата "Техническа помощ", ще обхване 49 български медии, където е предвидена рекламна кампания.
Ще бъде организиран и конкурс на тема "Европейските фондове в България" .
Предвидено е също у нас да гостуват журналисти от европейски медии, които ще се запознаят с работата на институциите и с осъществени проекти.
Един от проблемите, които имаме, са нереалистичните очаквания, заяви министър Дончев пред журналисти след церемонията.
Той отбеляза, че получава по 10-15 писма на седмица с молба да бъдат отпуснати различни суми - за ремонт на фасадата на къщата или за ремонт на магазин. Европейските пари не са благотворителност, те са инструмент за развитие, посочи министърът.
По думите му тези средства се инвестират там, където би имало най-дългосрочен ефект по отношение на цялата икономика. От голямо значение са и реалистичните очаквания, добави министърът.
Той отбеляза, че информационната кампания е по стар договор, чиято стойност е над 1 млн. лева. Част от дейностите по този проект са извършени, други предстоят.
По думите на министъра в момента се опитват да вземат най-доброто от съществуващия договор, като целта е не да се прави министърът популярен, или да се организира кампания от типа "Бъдете активни", а да се търси ефект по отношение на всички категории бенефициенти - общини, земеделски производители, малък и среден бизнес.
От особена важност са медиите и публиката в държавите от ЕС, добави министър Дончев. По думите му кампанията има амбициозни цели в тази посока, в опит да се покаже доброто и усмихнато лице на България.
Към проекта е сформиран консултативен съвет, включващ български и европейски експерти с опит в областта на медиите, икономиката и европейската политика. Министър Томислав Дончев отбеляза, че този съвет има за цел да служи и като съветник, и като коректив на възложителя и на изпълнителя.
Днес министърът е разговарял с представителите на съвета, като е уточнена форматът на предстоящата работа. Привърженик съм на реалните действия и бих искал този съвет да бъде максимално полезен, което няма как да стане, ако ми предоставя техническа информация, добави министърът.
Договорените до този момент средства са 35%, а разплатените – 8%. Реално получените средства от Европейската комисия към момента са 953 млн. евро, а изплатените средства са 628 млн. евро, информира още Томислав Дончев.
На въпрос дали е реалистично очакването на премиера Бойко Борисов за усвояване на 98 на сто от средствата от ЕС, Томислав Дончев заяви, че тази прогноза е "глътка въздух", тъй като целта, която е поставил пред екипа си, е 100 процента.
По време на кампанията ще се проведат информационни срещи в градовете Ловеч, Видин, Благоевград, Добрич, Стара Загора и Хасково, на които ще бъде предоставена информация по възникнали въпроси и предстоящи процедури по Оперативните програми. В края на кампанията социологическо изследване ще измери доколко целта й да информира обществото е била постигната.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads