Ще рекламират непопулярни дестинации из Европа с нов мащабен проект
Българският проект избра темата
„Тракийският дух - изключителна българска дестинация”. Държавната
агенция по туризъм представи проекта пред журналисти и обяви конкурс,
като призова всички организации, които имат отношение към създаването и
ефективното управление на туристически дестинации да подготвят свои
предложения, които да синтезират материалното и духовното тракийско
наследство в съчетание с формите на живото изкуство.
Избрахме тракийското наследство неслучайно, защото осъзнаваме огромното
му значение, каза председателят на ДАТ Анелия Крушкова. Тя подчерта, че
идеята е да се презентира най-вече духовното, нематериалното, не това,
което може да се изпие, изяде или пипне. Такава е и идеята на
Европейската комисия.
Според европроекта дестинациите, които ще се предложат трябва да са
нови, да са от малки населени места, където е запазен нашият
специфичен бит и култура и да не са били част от утвърдения досега
туристически поток.
Избраната туристическа дестинация ще получи възможност за реклама,
презентации и ще бъде включена в мрежа от туристически дестинации,
неизползвани досега.
Всъщност проектът се вписва в контекста на по-голямата тема Туризъм и
местно духовно наследство, добави социологът Антони Гълъбов,
ръководител на проекта. В тази посока е и насърчаването на 17-те страни,
за да се изгради новата карта на Европа.
Той обясни, че дестинацията трябва да включва близки места, т.е. да е обозрима като параметри.
Агенцията по туризъм ще представи проекта в различни региони на
страната по график – на 11.01. в Белоградчик, на 15.01. – в
Благоевград, на 22. 01. – в Кърджали, на 23.01. – в Несебър, на 24.01.
в Казанлък и 28.01. – в Шумен. Най-късно до 15 февруари всяка
организация – туроператорска фирма, неправителствена организация,
кметство, културна институция трябва да е готова с цялата документация
за кандидатстване. Печелившата туристическа дестинация ще бъде обявена
на 16 май, тогава и ще бъде представена и пред Европа.Оценяващите от
българска страна са служители на ДАТ, предаде Инфотуризъм.
Стойността на проекта е 66 000 евро, като 50 % са европейски пари, 50 % бюджетни.
Ще финансираме и подпомогнем дестинациите, заели първите три места като
български дестинации, независимо дали ще станат европейски, обеща
Анелия Крушкова.
снимки Вяра Йовева
Моля, подкрепете ни.