Реклама / Ads
1| 4992 |08.01.2008 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

Ще рекламират непопулярни дестинации из Европа с нов мащабен проект

.
България е сред 17-те избрани в Европа страни, които ще излъчат своя непопулярна туристическа дестинация, за да бъде определена като модел в рамките на европейски проект.
 

Българският проект избра темата „Тракийският дух - изключителна българска дестинация”. Държавната агенция по туризъм представи проекта пред журналисти и обяви конкурс, като призова всички организации, които имат отношение към създаването и ефективното управление на туристически дестинации да подготвят свои предложения, които да синтезират материалното и духовното тракийско наследство в съчетание с формите на живото изкуство.
Избрахме тракийското наследство неслучайно, защото осъзнаваме огромното му значение, каза председателят на ДАТ Анелия Крушкова. Тя подчерта, че идеята е да се презентира най-вече духовното, нематериалното, не това, което може да се изпие, изяде или пипне. Такава е и идеята на Европейската комисия.
Според европроекта дестинациите, които ще се предложат трябва да са нови, да са от малки населени места, където е запазен нашият специфичен бит и култура и да не са били част от утвърдения досега туристически поток.

zimni_1.jpg
Избраната туристическа дестинация ще получи възможност за реклама, презентации и ще бъде включена в мрежа от туристически дестинации, неизползвани досега.
Всъщност проектът се вписва в контекста на по-голямата тема Туризъм и местно духовно наследство, добави социологът Антони Гълъбов, ръководител на проекта. В тази посока е и насърчаването на 17-те страни, за да се изгради новата карта на Европа.
Той обясни, че дестинацията трябва да включва близки места, т.е. да е обозрима като параметри.
Агенцията по туризъм ще представи проекта в различни региони на страната по график – на 11.01. в Белоградчик, на 15.01. – в Благоевград, на 22. 01. – в Кърджали, на 23.01. – в Несебър, на 24.01. в Казанлък и 28.01. – в Шумен. Най-късно до 15 февруари всяка организация – туроператорска фирма, неправителствена организация, кметство, културна институция трябва да е готова с цялата документация за кандидатстване. Печелившата туристическа дестинация ще бъде обявена на 16 май, тогава и ще бъде представена и пред Европа.Оценяващите от българска страна са служители на ДАТ, предаде Инфотуризъм.
Стойността на проекта е 66 000 евро, като 50 % са европейски пари, 50 % бюджетни.
Ще финансираме и подпомогнем дестинациите, заели първите три места като български дестинации, независимо дали ще станат европейски, обеща Анелия Крушкова.

zimni_2.jpg
снимки Вяра Йовева

 

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 5825 |27.11.2007 България влезе в топ 10 на най-желаните дестинации в Германия . 1| 5028 |14.11.2007 Европа изисква по-добра подготовка за българските ловджии . 1| 5773 |24.10.2007 Българските красоти ще се рекламират в Швейцария . 0| 5578 |18.06.2007 Шефът на УниКредит Алесандро Профумо е най-добър банкер в Европа

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
НАЙ-ЧЕТЕНИ
Реклама / Ads