1|
5003
|11.06.2009
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
„Витошка“ 53-та в света по наеми на търговски площи

Столичният бул. „Витоша“ се нарежда на 53-то място сред най-скъпите търговски улици в света по наеми, сочи нова класация на консултантската компания за имоти Colliers.
Класацията потвърждава тенденцията за понижаване на позицията на „Витошка“ в световното подреждане през последните години.
Според подреждане на друга консултантска компания, Cushman & Wakefield (C&W), столичната търговска улица бе 22-та най-скъпа улица в света през 2005 г. Според същата компанията нейното място се понижи до 35-то за миналата година.
Проучването на Colliers сочи, че средните наеми на търговски площи на „Витошка“ към пролетта на 2009 г. са били 120 евро на кв. м на месец.
„Витошка“ изпреварва някои от търговските улици в локации като Лас Вегас, Филаделфия и Дубай.
На първо място Colliers класира 5-то авеню в Ню Йорк, която е най-скъпата търговска улица в света с наеми от 1 400 долара на кв. фут на година (15 070 долара на кв. м на година). Въпреки това наемите са се понижили с 250 долара на кв. фут за последната година. 5-то авеню е следвано от Шанз Елизе в Париж с 1 203 долара и Ръсел Стрийт в Хонгконг с 1 192 долара на кв. фут на година.
След продължителен период на покачване най-високите наеми на търговските улици почти във всички райони в света отбелязаха значителни спадове през последните 12 месеца, казват от компанията. Поради пониженото търсене на някои от най-известните имоти в света вследствие на глобалната рецесия наемите отбелязаха двуцифрени спадове, а в някои случаи се понижиха наполовина.
Въпреки че търговските обекти на най-престижните локации нямат почти никаква конкуренция, интересът на луксозните търговски марки към нови обекти не бе голям, като в някои случаи те смениха магазините си на известни търговски локации с по-малки магазини в други райони.
Сред най-засегнатите локации бяха финансовите центрове и градовете, зависими до голяма степен от туризма. За много от богатите, които усетиха рецесията, както и тези, зависими от бонусите в края на годината, луксозните стоки бяха едни от първите неща, от които се лишиха.
Много от търговските марки ще сметнат, че сега е подходящ момент да се разширят в нови магазини предвид големите намаления на наемите. Въпреки това от компанията предупреждават, че наемните понижения вероятно ще бъдат временни, тъй като предлагането на търговски площи на тези локации е ограничено.
Въпреки че в много страни се забелязва повишен интерес към по-евтини търговски стоки, търсенето на луксозни облекла и аксесоари със сигурност ще се възстанови, ако не през следващите 12 месеца, то скоро след това, смятат от компанията.
Формирането на значителна по размер средна класа в Тихоокеанския регион и в Централна и Източна Европа със сигурност ще продължи, макар и с по-бавни темпове. Това ще бъде една от тенденциите, която търговските вериги ще следят отблизо.
Моля, подкрепете ни.






Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads