3|
7785
|26.11.2009
ИНТЕРВЮ
Дизайнерите Биляна и Петър: На БГ модата й липсва оценяваща публика
За да пробие човек извън България, е необходимо да бъде целеустремен, упорит, много работлив и да има известна доза късмет, казват в интервю за Frognews.bg световноизвестните дизайнери.
Българското дизайнерско дуо Биляна и Петър от няколко години живее и създава свои модели във Виена. Двамата са титулувани многократно като победители в множество световни дизайнерски конкурси. Понастоящем творят в елегантното си ателие в центъра на Виена, а сред клиентите им има известни имена от висшето общество. (Уеб сайт: www.bipone.com)
Снимка © Wolfgang Steiner
интервю на Ана Кочева
‒ Защо избрахте тъкмо Виена, която минава по-скоро за световна столица на музиката, но не толкова на модата?
‒ Избрахме града на валса, защото тук има много история от която се вдъхновяваме, много изкуство, което ни кара да се развиваме, много култура, която ни позволява да обогатяваме мирогледа си. Това не беше спонтанно решение, а дълго обмисляно и неслучайно. В началото на 20 век Виена е била световна модна столица, а днес в сърцето й се намира и нашето ателие Bipone Couture Atelier. Не трябва да пропускаме и фактът, че тази година Виена бе класирана на първо място като град с най-добър стандарт на живот в света.
‒ Трудно ли пробихте вън от България? Имали ли сте проблем с това, че сте българи?
‒ Амбицията и мотивацията са в основата на всичко. За да пробие човек извън България, е необходимо да бъде целеустремен, упорит, много работлив и да има известна доза късмет. Всяко едно ново начало е изключително трудно; когато се затварят едни врати пред теб, не трябва да се отказваш, а да си отвориш други. Всеки един от нас се сблъсква с едни или други трудности, препятствия, които трябва да преодолее по пътя, който иска да измине. Ние сме горди от факта, че сме българи и не пропускаме да го споменаваме навсякъде, където вземаме участие или се представяме. В Австрия има изключително талантливи български творци, които не престават да работят за изграждането на положителния имидж на България.
Снимка: © Wolfgang Steiner
‒ Консервативни ли са австрийците към чужденците? Твърди се, че те са едни от най-шовинистично настроените европейци?
‒ Когато човек живее в една чужда страна, трябва да научи езика, на който се говори, да разбере какъв е начина на мислене и манталитета на хората, за да може да общува с тях. Австрийците се дистанцират създавайки бариери в комуникацията мислейки, че по този начин се самосъхраняват, но докажеш ли, че си добър, започват да те уважават и да стопяват леда по между ни. Австрийската държава е ориентирана към социална политика.
‒ Как преценявате българската мода, когато я наблюдавате отстрани?
‒ През последните 10 години българската мода направи страхотен напредък в своето развитие, но все още липсва публиката, която да я оценява. За съжаление в България продължава да се робува на марката, а не на уникалността и индивидуалността. Бъдещето е в ръцете на младите дизайнери, на които трябва да се обърне повече внимание.
Снимка: © Wolfgang Steiner
‒ Вашият любим дизайнер?
‒ Харесваме творенията на много наши колеги, но сме на мнение, че всеки един дизайнер трябва да открие и доразвие собственият си стил, а не да подражава някому.
‒ Как измисляте моделите, кой от двамата е по-креативно настроен, кой по-мениджърски?
‒ Създаването на моделите е един дълъг и продължителен творчески процес. Търсим и намираме нашата инспирация във всичко, което ни заобикаля от архитектурата, история на изкуството, до материите, с които работим. В дизайнерския ни екип Биляна е креативната половинка, с професионално дизайнерско образование, а Петър е мениджърът, но когато създаваме нова колекция, обсъждаме и вземаме важни решения, това се прави от двама ни. Вярваме взаимно много във възможностите ни и се подкрепяме постоянно, допълваме се до създаване на перфектна симбиоза в работата ни.
Снимка: © Profilestudio
‒ Какви са всъщност вашите клиенти в Австрия? Кого обличате?
‒ Имаме много клиенти: оперни певци, музиканти, политици, адвокати, доктори и всички, които отделят достатъчно време за себе си, за да изглеждат добре. За тях създаваме уникати по техните мерки, защото те успяват чрез дрехите да изтъкнат своите предимства, да бъдат достатъчно самоуверени и успешни.
‒ Кое ви откроява сред останалите модни дизайнери, коя е вашата „запазена марка”, която ви прави разпознаваеми и различни?
‒ Ние, Bipone, сме галеници на съдбата, защото обожаваме това, което правим. Влагаме много любов във всяко едно творение и сме убедени, че нашите клиенти го усещат. Залагаме изцяло на висококачествените (ексклузивните) естествени материи, с които работим, като различни видове коприна, френска дантела, вълна от лама, кожа с косъм, както и иновативните тъкани, платове с втъкани метални нишки. Любовта към детайла, стремежът ни към съвършенство в ръчната изработка, качественото обслужване, максималната ангажираност към всеки един клиент ни правят различни и разпознаваеми. Носители сме на „Златна игла“ 2008 на Академията за мода за най-добър млад дизайнер, както и сме победители в много европейски модни конкурси.
Снимка: © Profilestudio
‒ Кой е по-капризен по отношение на облеклото, българите или австрийците, респ. кой се облича по-добре (в общ план, въпреки че е ясно колко индивидуално е това)?
‒ Във всяка една държава има различен стил на обличане. В България се обръща особено голямо внимание на облеклото в ежедневието, докато в Австрия хората се обличат по-семпло, практично и удобно. Разбира се, когато става дума за опера, концерт или бал, където има dresscode, австрийката е със зашеметяваща вечерна рокля, не липсва нито един малък завършващ детайл, като семпли, но изключително скъпи бижута, елегантна дамска чанта, понякога ръкавици и шапчица. Те се консултират със специалисти относно визията и стайлинга си като силует, подходяща прическа и грим, но всичко това е въпрос и на финансови възможности.
Снимка: © Profilestudio
‒ Всеизвестно е, че българката се увлича от модата. Дайте й съвет за най-модните щрихи през настъпващия зимен сезон.
‒ Българката е изключително атрактивна жена, но не трябва непременно да подражава на модните тенденции. Хубаво би било да знае какъв цвят й отива; чрез правилната персонална кройка може да се прикрият всички недостатъци и ефектно да бъде подчертана фигурата. Професията също играе роля, дали да изглежда на пръв поглед касическо строга, но чрез детайлите да придобие романтичност и модерност. За съжаление подвластни на модените тенденции, те често правят грешката и не съобразяват дължината на полата, широчината на панталона. Съвет, който бихме дали, е да се залага на естествените материи, които позволяват на тялото да диша. Модните тенденции се определят за всяка следваща година от определена група световно известни дизайнери, които взимат решение какви цветове, платове, кройки и силуети да бъдат „модерни“. Може да се заложи на цветове от опушено сиво до антрацитено, патладжанено лилаво и петролно зелено, но отново подчертаваме, че това е строго индивидуално. Материите могат да бъдат вълна от лама, ангора, копринен креп, обемни и релефни, триизмерно тъкани платове и т.н. Силуетът е прав с тенденция за подчертаване на фигурата.
‒ Обличате водещите на българското предаване по австрийската тв Окто. Доволни ли сте едни от други?
‒ Работим с удоволствие с хора от различни сфери на изкуството и културата. Обличаме не само водещите от българското предване по австрийската телвизия Окто, но и за втора поредна година „Miss Austria Tourism“ на световният финал в Китай, както и финалистките в конкурса „Австрийският следващ топ модел“ (Österreichs nächstes Topmodel).
Снимка: © Bipone архив
‒ Мислите ли за собствено модно шоу един ден?
‒ Последното ни самостоятелно модно шоу беше краят на април в хотел Hilton във Виена.На грандиозния моден спектакъл накарахме модните специалисти сериозно да се замислят върху стойността на българската мода. Сред 500‒те официални гости бяха българският посланик в Австрия Н.Пр. Ради Найденов и директорът на Българския културен институт Борислав Петранов. Голямото признание за нас дойде от интереса на световния телевизионен моден канал Fashion TV, който засне модното ни шоу, пробите в ателието ни, както и създаването на специалните прически за моделите ни в изискания фризьорски салон на Josef Winkler. Милиони зрители имаха възможността да оценят качествата ни, както и да заговорят отново за България. Наши модели бяха новата мис Австрия 2009 – Анна Хамел и примабалерината от грузинската опера Ирина Горностаева, които подсилиха ефекта от творенията ни. Не по-малко забелязано остана и изкуството на световната шампионка по bodypainting Белла Волен, с която ние отново създадохме впечатляващ моден перформанс от bodypainting и ексклузивна мода.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads