0|
8182
|09.01.2010
АРТ ДЖУНГЛА
Един кантабриец с изложба в София

Национален арт-център "Форум" представя изложбата на Едуардо Аниевас-Кортинес, която се открива на 11 януари и ще продължи до 24 януари 2010г.
"...Когато започвам да рисувам най-много ме интересува замаха на четката. Линията може да се сравни с дишането, ако дишам правилно, картината се появява без усилие”, споделя за творбите си испанският художник. “Материалите, с които работя са основно маслени и акрилни бои. Напоследък започнах да пробвам и други техники, предимно върху хартия. Това с което ме привлича този материал, е спонтанната отзивчивост и деликатност на хартията (бои, акварел, гваш, молив...) Темите са различни, но две сред тях сякаш започват все повече да присъстват: голото женско тяло и градският пейзаж”, ни въвежда в тайните на творчеството си Едуардо Аниевас-Кортинес.
В градските пейзажи на художника обикновени присъства една или повече движещи се фигури. Фигуралната част, пешеходците, са просто цветно петно, без никакъв детайл, само замах на четката, който създава илюзия за движение. Задният план (the background) на тези картини са геометрични композиции, които - макар да възникват като конкретни улици или градове, се превръщат в анонимно обкръжение, в безименни селища.

За своите картини Едуардо Аниевес-Кортинес разказва, че въпреки че повечето са рисувани в Ню Йорк, те биха могли да представляват който и да е град в света.” Може би най-натрапчивото внушение в тях е на една почти сетивна самота. Усещане, което ме завладява всеки път, когато обикалям улиците и погледът ми среща погледите на хората около мен. “, споделя още творецът.
“Голото тяло... какво ли не е казано на тази тема... всичко! Жената представлява много неща и е несъмнено извънредно важна в моя живот: моята сексуалност, но също така: равновесието, отмората, майчинството, началото, края, човечеството, страстта.... списъкът е неизчераем... Фигурата взаимодейства с обкръжението - геометрични форми, форми на мисълта, които се появяват около нея и така възниква неопределима сцена, сцена без име: само едно съзнание, което проектира собственото си тяло и нещата, които го заобикалят”, завършва разказа за картините си кантабрийският художник.
Моля, подкрепете ни.






Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads