4|
5930
|10.06.2010
АРТ ДЖУНГЛА
Оцениха културното ни наследство на 100 млрд. евро
Всички исторически паметници, културни и природни забележителности на България бяха оценени едва на 100 милиарда евро. Това каза Румен Драганов, директор на Института за анализи и оценка в туризма.
Според Драганов България има сериозен проблем както с туристическите атракции, така и с рекламирането на културно-историческото наследство, което страната ни има.
По данни на експертите в института през миналата година около 980 хиляди са посетили храм паметника “Св. Александър Невски” и това е най-посещаваното място от чужди туристи в България. На второ място по популярност със 720 хиляди посещения е Рилският манастир, а на трето - хълма “Царевец” във Велико Търново, който е бил посетен от 370 000 туристи.
В Бачковския манастир през миналата година са отишли 330 хиляди души, в местностите “Перперикон” и “Татул” е имало 240 хиляди посетители, в Троянския манастир - 180 хиляди туристи, на Белоградчишките скали - 90 хиляди, а в Балчик - 25 хиляди.
Храм паметникът “Св. Александър Невски” няма нотариален акт и не се знае кой е неговият собственик, с подобна съдба са и други туристически забележителности като например хълма “Царевец” и парк “Витоша , отбеляза Румен Драганов.
През първите пет месеца на 2010 г. с 10% са се увеличили посещенията на чужди граждани в България, докато излизането на българи в чужбина е спаднало с около 20%. За цялата година се очаква около 8% ръст на посещенията на чужденци в България, като броят им ще достигне 8,5 млн. души.
Обратна е тенденцията сред сънародниците ни, които все по-малко проявяват интерес към собствените си културни паметници и туристически забележителности, сочат данни на института. Въпреки че през 2007 г. стартира кампанията “България - рай за българите”, все още няма достатъчна реклама, насочена към българските туристи. В почти 240 туристически стратегии на общините, направени със средства на ЕС, липсват данни за посещения на българи, а само за чужденци, коментират експертите.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads