1|
7547
|06.12.2010
ФРОГ МЮЗИК
Пако де Лусия в България
Най-голямата жива легенда на Фламенко музиката днес - ПАКО ДЕ ЛУСИЯ, пристига у нас на 9 декември, директно от Рим, за да завърши своето турне за 2010 година.
Виртуозът на китарата ще гостува в България специално по покана на най-добрия клуб за жива музика SOFIA LIVE CLUB.
Придружен от млади изпълнители, ПАКО ДЕ ЛУСИЯ неведнъж е определян като „Кръстникът“ на една музика, трансформирана от него за съвременното звучене. Роден през 1947 година в град Алхесирас, едва пет годишен Франсиско Санчес Гомес / Пако де Лусия / коригира баща си Антонио Санчес / професионален китарист / по отношение на ритъма и жеста, с който свири. Не след дълго, предаността на Пако към китарата се превръща в неизчерпаема и го отвежда до издаването на първия албум „Dos Guitarras Flamencas“ през 1965 година и следващия „Fuente y Caudal“ /1975г./, когато музикантът слага началото на своите диалози с импровизацията. Малко след това, чрез румба албумът „Entre Dos Aguas“, той превръща Фламенко китарата в световен феномен.
Магия, истинска магия изпълва залите по време на концертите, когато маестрото започва най-често със соло изпълнение, свирейки главно със сърцето си, понасяйки красотата на мелодиите и огънят на горещия ритъм. Едни от любимите песни на Де Лусия, които обикновено са неизменна част от репертоара му са „Antonia” – посветена на дъщеря му , „Entre dos Aguas” и „Zyriab”, където почти може да докоснем любовта му към тази музика.
Откритото му отношение към други музикални стилове като сътрудничеството с Джон Маклафлин и Ал Ди Меола е съчетано с неговата креативност и желание да представи Фламенкото на съвременния свят. Самият той признава, колко много е научил от тези изумителни музиканти и е намерил свой собствен начин да импровизира, защото „ Във фламенкото ти трябва да композираш цялата песен с мелодии, ритъм и хармония“. Диалогът, който съществува между неговата музика и ритмите на Бразилия, джазът на Лари Кориел, Чък Къриа, Ал Ди Меола и Джон Маклафлин, както и класическата музика на Албенис, Файя и Родриго, потвърждават музикалната му неуморимост и всемогъщество.
Днес, желанието на ПАКО ДЕ ЛУСИЯ да интегрира нови инструменти и стилове в традиционното фламенко е дар, който повлиява на цяло едно поколение испански музиканти и само малка част от тях имат честта да се излязат на една сцена с виртуоза. Изпълнители от Испания и Куба придружават музиканта по време на концерти, превръщайки се в незименна част от брилянтното звучене не неговата музика, сътворена изцяло с любов, страст и преданост.
„Трябва ти определена техника, за да свириш, но останалото трябва да дойде от сърцето ти“, казва той и продължава по пътя на своето съвършенство, дарявайки на публиката своята музика.
Придружен от млади изпълнители, ПАКО ДЕ ЛУСИЯ неведнъж е определян като „Кръстникът“ на една музика, трансформирана от него за съвременното звучене. Роден през 1947 година в град Алхесирас, едва пет годишен Франсиско Санчес Гомес / Пако де Лусия / коригира баща си Антонио Санчес / професионален китарист / по отношение на ритъма и жеста, с който свири. Не след дълго, предаността на Пако към китарата се превръща в неизчерпаема и го отвежда до издаването на първия албум „Dos Guitarras Flamencas“ през 1965 година и следващия „Fuente y Caudal“ /1975г./, когато музикантът слага началото на своите диалози с импровизацията. Малко след това, чрез румба албумът „Entre Dos Aguas“, той превръща Фламенко китарата в световен феномен.
Магия, истинска магия изпълва залите по време на концертите, когато маестрото започва най-често със соло изпълнение, свирейки главно със сърцето си, понасяйки красотата на мелодиите и огънят на горещия ритъм. Едни от любимите песни на Де Лусия, които обикновено са неизменна част от репертоара му са „Antonia” – посветена на дъщеря му , „Entre dos Aguas” и „Zyriab”, където почти може да докоснем любовта му към тази музика.
Откритото му отношение към други музикални стилове като сътрудничеството с Джон Маклафлин и Ал Ди Меола е съчетано с неговата креативност и желание да представи Фламенкото на съвременния свят. Самият той признава, колко много е научил от тези изумителни музиканти и е намерил свой собствен начин да импровизира, защото „ Във фламенкото ти трябва да композираш цялата песен с мелодии, ритъм и хармония“. Диалогът, който съществува между неговата музика и ритмите на Бразилия, джазът на Лари Кориел, Чък Къриа, Ал Ди Меола и Джон Маклафлин, както и класическата музика на Албенис, Файя и Родриго, потвърждават музикалната му неуморимост и всемогъщество.
Днес, желанието на ПАКО ДЕ ЛУСИЯ да интегрира нови инструменти и стилове в традиционното фламенко е дар, който повлиява на цяло едно поколение испански музиканти и само малка част от тях имат честта да се излязат на една сцена с виртуоза. Изпълнители от Испания и Куба придружават музиканта по време на концерти, превръщайки се в незименна част от брилянтното звучене не неговата музика, сътворена изцяло с любов, страст и преданост.
„Трябва ти определена техника, за да свириш, но останалото трябва да дойде от сърцето ти“, казва той и продължава по пътя на своето съвършенство, дарявайки на публиката своята музика.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads