25 години не е ремонтирана отсечката, където загина Сияна
Това заяви бившият директорът на дирекция „Поддръжка на пътища“ в Агенция „Пътна инфраструктура“ и член на Контролния съвет на Браншовата камара „Пътища" Георги Златев.
По думите му междуремонтните срокове са прескочени два пъти и половина, защото обикновено се извършва рехабилитация в периода на 7 до 10 години. „Причината е, че строителството струва пари. А Агенция „Пътна инфраструктура“ дължи 800 мил. лв. за миналогодишни дейности. Сега тя разполага с 1.2 млрд. лева – как ще ремонтира пътния участък“, допълни Златев.
„Слоганът „Корупцията убива“ е абсолютно подходящ в този случай и не само, вече има няколко доказани момента. Единият е в Своге, където беше установено, че е спестен материал от износващия слой. Друг е този от автомагистрала „Струма“, там се произнесе съдът и каза, че има проблем с пътя. Проблемът с инфраструктурата е, че секторът е недофинансиран“, съобщи Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.
„Това, което е направено на отсечката, тези кръпки, е единственото, което може да бъде извършено между двата основни ремонта, които трябва да се случват през 10 години. Това, че не са направени, трябва друг да отговори“, посочи Златев.
Владимир Тодоров призова да се намерят решения за 36-те критични участъци с концентрация на инциденти. „Това са места, на които всяка седмица по един и същи начин загиват хора“, подчерта той.
Моля, подкрепете ни.





