Реклама / Ads
2| 3689 |12.06.2019 НОВИНИ

86% от използващите интернет се подлъгват от фалшиви новини

.
Източник: Facebook
Глобално проучване показва, че цели 86% от потребителите на интернет признават, че са се подлъгали по фалшиви новини, съобщава вестник Сабах, цитиран от БГНЕС. Основна платформа за поднасянето на подвеждащата информация била социалната мрежа Facebook.
 

Участниците в анкетата смятат, че както правителствата, така и медийните компании трябва да се борят с проблема, който допринася за растящото недоверие към информацията в интернет и има негативно влияние върху икономиката и политическите дебати.

 

Съединените щати са на първо място по разпространяването на фалшиви новини, смятат анкетираните. Следват ги Русия и Китай. Изследването е проведено от Ипсос в 25 държави, като са анкетирани 25 000 интернет потребители. Най-лековерни се оказали жителите на Египет. Най-скептични към фалшивите новини били гражданите на Пакистан.

Резултатите от проучването показват още, че потребителите по света изпитват растящо недоверие към социалните мрежи, както и притеснения за опазването на личните им данни, използвани от алгоритмите на интернет компаниите.

 

В изследването, което е използвало мненията на хора интервюирани лично, както и такива, попълнили анкети по интернет е било направено между 21 декември 2018 и 10 февруари 2019 г. по поръчка на Центъра за международни управленски иновации (CIGI) - неправителствена организация за анализи, базирана в Канада.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 3998 |06.06.2019 Разраства се търговията с дрога по интернет . 1| 4105 |31.05.2019 Десет души са задържани за педофилия и изнудване в интернет . 0| 4191 |10.05.2019 Проверяваме къде гласуваме по интернет, със SMS или по телефона . 2| 4277 |26.04.2019 Говорителят на ЦИК: Невъзможна е интернет намеса в изборните резултати

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads