Ангел Стоянов сменя Йордан Мирчев като шеф на БДЖ
В коментар за БТА той описва Стоянов като „великолепен специалист и експерт, който освен от железници, разбира и от цифри“.
На въпрос защо предишният директор е бил освободен, Събев отговори, че му се е наложило „да работи като генерален директор на БДЖ“ вместо Мирчев.
„В момента, в който обявихме, че започва вливане на трите отделни предприятия в БДЖ – Пътнически превози, БДЖ – Товарни превози и Холдинга БДЖ, от Съвета на директорите подготвихме пътна карта, която създаваше правната рамка как от трите предприятия да направим едно“, обясни Събев.
По план е трябвало документите да бъдат подадени на 15 март, а до 15 септември новото предприятие да има лиценз. Събев е върнал два опита за бизнес план, като вторият по никакъв начин не е отчитал икономическия резултат от вливането.
„Наложи се работя като изпълнителен директор на БДЖ, което не беше честно, защото имам ангажименти към пристанища, летища и други“, каза Събев.
Обединяването на товарните и пътническите превози и съществуващия „Холдинг БДЖ“ в една компания е план, който Николай Събев обяви още през февруари. Целта е съкращаване на администрацията и намаляване на дълговете, а в началото на 2024 г. единното дружество БДЖ да излезе на капиталовите пазари.
Моля, подкрепете ни.