Реклама / Ads
3| 3500 |16.06.2021 НОВИНИ

Арх. Комитова: "Автомагистрали" трябва да има. Но да не се управлява така

.
Раздавани са много аванси в много големи размери на определени фирми. Това установихме единодушно от МРРБ и Сметната палата. Считаме, че е възприет голям инвестиционен риск - става дума за около 2 милиарда лева. "Автомагистрали" трябва да продължи да съществува. Но не по този начин. Дружеството не трябва да се управлява така.
 

Това заяви пред bTV служебният регионален министър арх. Виолета Комитова. Коментарът й идва на фона на скандалите около дружеството и проблемите с възлагането по метода ин хаус - без обществена поръчка. "Автомагистрали" обаче е превъзлагало дейност на трети фирми поради липса на достатъчно капацитет. Правени са и авансови плащания, което според МРРБ е незаконно. На фона на всичко това Комитова поиска среща с Беличев, той излезе в болничен, отказа да напусне поста си, Агенцията по вписванията отказа да впише новото ръководство и изобщо сагата се завихви. Вчера среща между Комитова и Беличев все пак имаше.


"И от МРРБ, и от Сметната палата единодушно считаме, че е възприет сериозен инвестиционен риск - става дума за около 2 милиарда лева, отпуснати без обществена поръчка, без разрешения за строеж. Затова смятам, че господин Беличев е допуснал грешки. Прецених, че можем да се разделим по цивилизован начин, но това не се случи. Същевременно Агенцията по вписванията отказа да впише новото ръководство, господин Беличев излезе в болничен и стана така, че започнахме да си пишем писма. Видяхме се, разбрахме се. Той е професионалист, но е допуснал грешки. Не смятам, че дружеството трябва да се управлява така. Смятам, че Беличев ще напусне", обясни Комитова. 


Тя бе категорична, че "Автомагистрали" трябва да продължи да съществува - това е търговско дружество, което строи и поддържа пътищата в страната. България има нужда от такова дружество, но големият въпрос е неговото управление. Според арх. Комитова "Автомагистрали" може да продължи да раздава аванси по известния вече начин, но може и това да се случва след обществени поръчки, след налично разрешение за строеж и не в толкова големи размери. 


"Дълбоко вярвам, че хората правят организациите привлекателни или не. Не ни е виновно дружеството, а начинът, по който то е било управлявано. Не мога да коментирам дали е създадено поради тази причина", посочи още Комитова. 


Въпросните авансови плащания са раздадени по сключени вече договори. По тях трябва да бъдат изпълнени конкретни задачи в конкретни срокове. Ако това не се случи, договорите стават нищожни, но въпросът с връщането на парите е сложен и е свързан с институции в държавата. В момента се извършва ревизия от Националната агенция по приходите. 


"Може всичко да искаме, но след ревизията ще стане ясно какво можем да направим", обясни още Комитова. 


По думите й от МРРБ предлагат няколко идеи за контрол на качеството на пътищата - на входа на проекта поръчките да се случват без инженеринг, да се започва дейност единствено и само след издадено разрешително за строеж.


"Започването преди това ги прави незаконни. Има доста примери в това отношение. Често се прави с оглед бързане и всякакви други причини. Понякога може и да е за усвояване на пари", посочи Комитова. 


Друго предложение е гражданите да се включат в контрола по време на гаранционния период след въвеждането на пътя в експлоатация. Телефон за сигнали да приема такива от всички граждани и по преценка фирмата-изпълнител да ремонтира безплатно в полза на държавата проблемните участъци в рамките на въпросния гаранционен период. 


Комитова опроверга критиките от страна на ГЕРБ, че регионалното министерство иска да спре строежа на АМ "Хемус":


"Като архитект аз искам той да се случи. Партиите не може да си приватизират пътищата, те са на хората, без значение кой ги е започнал и кой ще ги заврши. Не съм направила действие, с което да спра строежа. Строи се. Нищо няма да бъде спряно. Никога не съм казвала какви са ми приоритетите в строителството. Имам такива, свързани с управлението - да има прозрачност, законност и да се намали корупцията като се подобри институционалната и нормативната среда. Не съм казвала, че приоритет ми е да спра "Хемус". Не участвам в предизборна кампания, за да се противопоставям на идеите на някои партии", посочи още Комитова.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 51| 19389 |16.06.2021 ”Медиана”: ГЕРБ остават втори, а Гешев трябва да си ходи . 8| 6953 |12.06.2021 Арх. Виолета Комитова: Отказваме всички чуждестранни инвеститори. Подпорната стена е хаос-огледало на държавата . 9| 4817 |11.06.2021 Поптодорова: ”Магнитски” е като камъче във водата. Трябва да започнем от записите, подръка са ни . 9| 3338 |11.06.2021 НЕК трябва да плати над 1 млн. лв. за съхранението на оборудване за АЕЦ „Белене“

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads