България пред наказателна процедура заради опасния жп транспорт
Въпросната директива изисква от държавите-членки да създадат независим орган по безопасността и независим разследващ орган на произшествия и инциденти. Тя също така изисква разпределяне на задачите и отговорностите за безопасността между различните заинтересовани страни от железопътния транспорт с цел да се гарантира, че те не се припокриват и не си противоречат помежду си.
До момента обаче България не е успяла да осигури независимостта на разследващия орган и да му предостави достатъчно ресурси. Ако не предприемем спршни мерки Комисията може да реши да предяви иск пред Съда на ЕС срещу нея. В областта на устойчивия транспорт Еврокомисията поиска от България да транспонира изцяло правилата на ЕС относно разгръщането на инфраструктура за алтернативни горива (Директива 2014/94/ЕС).
Основната цел на директивата е да установи обща рамка за широкомащабно разгръщане на инфраструктура за алтернативни горива в Европа. Това е от съществено значение, за да се намали зависимостта на транспорта от петрола, да се смекчи въздействието му върху околната среда и по този начин да се укрепи водещата роля на Европа в борбата срещу изменението на климата. Директивата определя минимални изисквания за изграждането на инфраструктура за алтернативните горива, включващи зарядни точки за електрически превозни средства и точки за зареждане с природен газ и водород.
Решението трябваше да бъде приложено до 18 ноември 2016 г. най-късно. Въпреки това България само частично е уведомила Комисията за мерки за транспониране на директивата в националното право. В срок от два месеца България трябва да уведоми Комисията за тези мерки. В противен случай Комисията може да реши да предяви иск пред Съда на ЕС. Спешно трябва да се създаде и независим орган за разследване на произшествия. От Брюксел настояват още правителството да осигури възможност за доставка на алтернативни горива.
Моля, подкрепете ни.