Българите избраха културния и морския туризъм за Великден
Оценките на експертите в Министерството на туризма показват, че приходите от туризъм по Великденските празници ще надхвърлят 150 млн. лв.
По данни от ЕСТИ, около 65% от туристите за Великден са българи, а около 35% – чужденци, от които най-много са били туристите от съседните страни, от Израел, Германия и др.
Над 30% от пътуванията по Великден са до популярни дестинации за културен и религиозен туризъм, като Пловдив, Велико Търново, Троян, Русе, Трявна. Около 27% от туристите са почивали в посочения период по Черноморието. Интерес има към общините Варна, Несебър, Балчик, Бургас, Поморие.
Към Черноморието традиционно за Великден интерес има от румънските туристи.
На трето място с висок интерес е СПА туризмът. Осем от нашите най-известни СПА курорти са предпочетени от около 19% от туристите по Великден.
Ски сезонът е приключил на Великден, но над 8% от туристите са избрали общините с големи ски курорти – Банско, Самоков, Смолян и Чепеларе.
Около 16% от туристите по Великден са избрали различни други дестинации в страната, като това показва колко разнообразни възможности за пътуване и почивка предлага България.
Прогнозите и за летния туризъм у нас са обнадеждаващи: „Данните, които имаме от летищата, са категорични в тази насока – 20% ръст се очаква спрямо полетите през миналата година”, подчерта министър Илин Димитров.
По данни на летищните оператори на летище Бургас очакват 6 200 полета за периода май – октомври, като там нискобюджетните линии вече стартираха през март, а летище Варна очаква 4 200 полета.
Плановете на Министерството на туризма са да се привлекат български туристи.
„Работим активно с бизнеса с фокус върху вътрешния туризъм – културни маршрути, минерални източници, СПА курортите ни. Изключително важно е да имаме широка палитра от продукти”, отбеляза министър Димитров.
Моля, подкрепете ни.