Бивш шеф на АПИ хвърли вината за лунните пейзажи по българските пътища върху Комитова
„Пътните ремонти са спрени по разпореждания на КЗК. Има условия, които поставят в неравностойно положение възложител и изпълнител. Това бе споменато и от министър Караджов. По-добре е, че тези поръчки са спрени сега, за да не се губи време. Правилно е да се спрат на този етап“, заяви той в предаването „Лице в лице“ по bTV.
„Всичко това е вследствие на едно решение на служебния регионален министър г-жа Комитова, която спря договорите. Трябваше да мине време, за да може НС да позволи удължаване на договорите със шест месеца, за изпълнение на поръчките чрез анекси до избора на нов изпълнител. Комитова ги спира с мотива, че са надхвърлили сумите на договорите. През годините виждаме, че сумите в договорите са ориентировъчни“, посочи инж. Глосов.
По повод обвиненията на вътрешния министър, че парите от магистралите са разнасяни с чанти, той заяви: „Г-н Рашков има правораздавателни органи, които трябва да докажат дали има нарушения“.
„В годините стремежът на Камарата на строителите е била да се наложат българските фирми, които да изпълняват големите обществени поръчки, по примера на Германия. Някои чужди фирми спечелиха обществени поръчки у нас, но реално ги изпълниха български фирми-изпълнители, чуждите фирми обаче си изнесоха парите. Критерият „най-ниска цена“ не е най-добрият. Не можеш да искаш високо качество на ниска цена“, подчерта Светослав Глосов.
„Ин хаус е процедура, която е приета в Западна Европа. Изпълнителят е заинтересован да привлече добри проектанти. При критерий „най-ниска цена“ се привличат и слаби проектанти“, обясни той.
„Колегите стачкуват с право, защото са изпълнили поръчките, които не са могли да откажат. Сертификатите са одобрени, приети и изпълнени. Не може година и половината да се разиграват тези хора. След като никой не казва, че поръчките не са изпълнени – да им се плати“, категоричен бе председателят на Камарата на строителите в България.
Моля, подкрепете ни.