Реклама / Ads
1| 3102 |01.04.2025 НОВИНИ

Богдан Милчев: Толсистемата е заложник на лобитата в превозваческия сектор и на липсата на контрол

.
Богдан Милчев, Институт за пътна безопасност Източник: БГНЕС
"Трябва да ремонтираме толсистемата, защото от нея изтичат пари." Това мнение изрази в ефира на БНР Богдан Милчев от Института за пътна безопасност. Според него е нужно да се вдигнат таксите, но успоредно с това е необходима корекция на толсистемата.
 

"Всички в държавата знаят, че толтаксите могат да бъдат шиканирани", каза Милчев. Той настоя за сериозна ревизия на цялото толуправление.

 

От една страна толсистемата е заложник на лобитата в превозваческия сектор, от друга страна – на това, че държавата няма контрол върху нея, коментира експертът.





Ключът от толсистемата стои във фирма монополист, категоричен е той. По думите му 7% взема фирмата, която продава толтаксите у нас при средно 3% в Европа.  

 

"В България толтаксите са три пъти по-ниски от тези в Унгария, Австрия, Гърция и Сърбия. Доходите у нас не са три пъти по-ниски от тези страни. Най-евтино ползваме пътища, които са и най-лоши", алармира Милчев и припомни, че при старта на толсистемата очакванията са били да се събират по 1 милиард лева годишно.

 

"Дали я подобряваме пътната мрежа? Дали усещаме? АПИ стартира проучване за 200 000 лева доволни ли сме от нашите пътища. И малкото пари, които харчим, не ги харчим целесъобразно и ефективно", каза още специалистът, като уточни, че ако не събираме повече пари, няма как по-добре да изглеждат нашите пътища."





Вдигането на толтаксите и отпушването на строежа на АМ "Хемус" са две революционни неща, които министър Иван Иванов успя да направи, при това без протести, каквито досега съпътстваха увеличаването на толтаксите, е мнението на Милчев.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 11| 3172 |13.08.2025 2,2 млн. лв. шефски бонуси в АПИ: скандал, одити и проверки . 10| 22932 |07.04.2025 Фирмите дават комисионни и после няма пари за асфалт, коментира инж. Ясен Ишев . 4| 4897 |29.03.2025 Експерт разкри как може да бъде измамена ТОЛ системата . Министър отчете приходи от 1 млн. лв. , а загубите до 300 млн. пропусна . 8| 4177 |24.03.2025 Шефът на АПИ отрече твърденията за корупционни схеми при новата отсечка на магистрала "Русе-Велико Търново"

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads