Богдан Милчев: Толсистемата е заложник на лобитата в превозваческия сектор и на липсата на контрол

"Всички в държавата знаят, че толтаксите могат да бъдат шиканирани", каза Милчев. Той настоя за сериозна ревизия на цялото толуправление.
От една страна толсистемата е заложник на лобитата в превозваческия сектор, от друга страна – на това, че държавата няма контрол върху нея, коментира експертът.
Ключът от толсистемата стои във фирма монополист, категоричен е той. По думите му 7% взема фирмата, която продава толтаксите у нас при средно 3% в Европа.
"В България толтаксите са три пъти по-ниски от тези в Унгария, Австрия, Гърция и Сърбия. Доходите у нас не са три пъти по-ниски от тези страни. Най-евтино ползваме пътища, които са и най-лоши", алармира Милчев и припомни, че при старта на толсистемата очакванията са били да се събират по 1 милиард лева годишно.
"Дали я подобряваме пътната мрежа? Дали усещаме? АПИ стартира проучване за 200 000 лева доволни ли сме от нашите пътища. И малкото пари, които харчим, не ги харчим целесъобразно и ефективно", каза още специалистът, като уточни, че ако не събираме повече пари, няма как по-добре да изглеждат нашите пътища."
Вдигането на толтаксите и отпушването на строежа на АМ "Хемус" са две революционни неща, които министър Иван Иванов успя да направи, при това без протести, каквито досега съпътстваха увеличаването на толтаксите, е мнението на Милчев.
Моля, подкрепете ни.





