Броят на авиокатастрофите в Русия се е удвоил

Изданието цитира данни на руската служба „Ространснадзор“ (Федерална служба за надзор на транспорта), според които броят на авиоинцидентите миналата година се е увеличил до 17, в сравнение с осем през 2023 г.
От началото на 2025 г. са станали четири авиационни инцидента, включително две произшествия и две катастрофи, довели до смъртта на 53 души.
Русия отдава тази тенденция на „нарушения на авиационното законодателство, извършени от търговски авиокомпании“. Те твърдят, че въздушните превозвачи не спазват задължителните изисквания за поддръжка на въздухоплавателните средства и че техният персонал не е правилно обучен.
Поради нарастването на авиационните инциденти, руските власти решиха да проверят 51 регионални авиокомпании, включително Azimuth, Alrosa, Aurora, Izhavia и IrAero.
„Регионалният и местният сегмент на въздушния транспорт пострада поради санкциите след пенсионирането на западните самолети, но проблеми се наблюдаваха и преди това“, отбелязва Андрей Патраков, основател на услугата за безопасност на полетите RunAvia.
Натоварването падна върху стари съветски самолети Ан-2 и Ан-24, както и върху хеликоптери Ми-8.
Проблемите обаче не са свързани само със старите самолети. Руската федерация е изправена и пред застаряващ пилотски състав.
„Младите хора не идват да летят с 50-годишни самолети, а по-възрастните работници естествено напускат индустрията“, оплакват се руснаци.
Ситуацията се утежнява от факта, че Руската федерация не произвежда резервни части за съветски самолети, които отдавна са спрени от производство, а ремонтите на самолетите се извършват с помощта на части от стари складове или на износени самолети.
Моля, подкрепете ни.





