19|
4953
|01.12.2010
НОВИНИ
БСП: Бойко ощетил столицата с милиони
Атакуваха премиера Бойко Борисов за работата му като кмет на София. Според общинските съветници от БСП , той носи отговорност – лична и като ръководител на администрацията, за неизгоден договор, сключен през 2006 г., и последвали анекси, всеки от които допълнително влошавал ситуацията. Червените са категорични, че той е ощетил Столична община за милиони евро.
Червените съветници не пропуснаха да отбележат, че им е омръзнало само той да говори като предишните управляващи не подписали нито един свестен договор, когато и той има стари вини. “Все едно София е била цялата в бяло на фона на оакването в цялата държава”, образно се изрази Гергана Алексова.
“Тук става въпрос за много откраднати пари, за много гузни съвести”, категоричен бе Жельо Бойчев, председател на групата общински съветници от БСП в СОС.
Всичко започва през 2002 г., когато Столична община подписва с Европейската банка за възстановяване и развитие договор за модернизация на трамвайния и тролейбусния транспорт на обща стойност 13,5 млн. евро. Идеята е нелоша – да се модернизира остарелия автопарк. Първоначално е трябвало да се модернизират 31 мотриси. Фирмите, които дошли на оглед обаче, една по една се отказали от участие поради тежките конструктивни проблеми на возилата, обезсмислящи каквито и да е инвестиции. На конкурса се явява една-единствена фирма – чешката “Инекон”. Според социалистите – тя няма опит в модернизацията на трамваи.
Договорът е подписан на 21 февруари 2006 г., а под документа парафи слагат кметът Бойко Борисов и генералният директор на “Инекон” Йозеф Хусек. В него и в последвалите анекси е пропуснато да се впише ясна клауза, че цената по договора не може да се променя. Така цената на една “модернизирана” мотриса скача от 690 хил. евро на 1,279 млн. евро! Това пък води до скок на първоначално договорената цена с по 589 хил. евро на трамвай или общо 10,6 млн. евро. С тези пари можело да се построят 5 нови детски градини, сметна Алексова.
“Цялата одисея продължава няколко години и сме свидетели на действия и бездействия на Столична община, които водят до това цената да бъде завишена два пъти, срокът за изпълнение да бъде удължен с година и в крайна сметка в момента “Инекон” е завела дело в Международния арбитраж с претенции за 11,5 млн. евро към СО”, посочи Бойчев. За капак управляващите от ГЕРБ довели до фалит дружество “Трамкар”, което освен, че разбило една индустрия, давало допълнителни аргументи на чехите, смятат червените.
Освен финансовите загуби, социалистите са убедени, че чешката фирма е работила изключително некачествено. “Точно тези уж модернизирани трамваи дерайлират най-често в София”, подчерта Гергана Алексова. Последният случай бил от вчера сутринта. “Надяваме се да не се повтори трагедията с подпаления влак по линията на БДЖ”, допълни младата съветничка. Тя не пропусна да отбележи, че неслучайно трамваите, които би трябвало да са най-добрите, се движат само по линия № 5, която е единствената права със само един завой.
“Вижте, това средство, което се движи сега из София, за всяко едно сме дали по 1,2 млн. евро е в отчайващо техническо състояние. И това ще стане факт, ако се възложи експертиза. Престъпление е да дадеш толкова пари за нещо, което дефектира непрекъснато. Че то другите трамваи, които са на по 30 години, не се повреждат толкова”, подкрепи я Бойчев.
Социалистите са изпратили сигнал до прокуратурата преди повече от месец и половина, но проверка не е последвала. “Имахме наивността да вярваме, че у нас има прокуратура”, посочи Бойчев. Той обясни, че червените се забавили с подаването на сигнала, защото процесът по набавяне на информация се стопирал на всички нива в общината. От БСП са убедени, че някой трябва да понесе отговорност, защото не може да няма виновен.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads