НС на БСП с декларация за проблемите в транспортния бранш и позиция за модернизация на армията
Това заяви на пресконференция в централата на БСП Атанас Зафиров, член на ИБ на партията. "Позицията за пореден път ще потвърди ангажимента на БСП към процесите на модернизация и развитие на армията и въоръжените ни сили. В този дух е заявената и гласувана в пленарна зала подкрепа за двата модернизационни проекта"- изтъкна той. Зафиров обясни, че левицата е наясно с всички слабости в тези проекти, но се дава политическа подкрепа, която е под условие. "Ако преценим, че в хода на процедурите възникнат основания за съмнения по отношение на корупционни практики и отстъпление от заложени параметри, и всички останали неща, на които бяхме свидетели през предходните години, то ние сме готови да оттеглим тази наша подкрепа и на самата ратификация на тези проекти да гласуваме по различен начин", предупреди той.
За дебатите по време на заседанието на НС на БСП Зафиров обясни, че има различни становища, но е общо мнението на всички изказващи се, че БСП няма как да стои встрани от процеса на тази модернизация, въпросът е за формата на участие.
Той отбеляза, че са се появили спекулации за позицията на БСП за инвестиционните проекти- дали има разминаване с конгресни решения и заявени позиции на лидера на БСП на КСНС. "Няма разминаване по позицията ни за недостигане на 2% от БВП за отбрана. Това условие е спазено при двата проекта за модернизация. Спазено е и условието за разсрочване на тези проекти за 12 години, което позволява те да не оказват по-малък натиск върху бюджета", каза още Зафиров. Подчерта, че в проектите е заложено нещо друго, за което БСП отдавна настоява - индустриално сътрудничество. "Това ще е важно, освен за развитието на способностите на нашите въоръжени сили, но и ще е голям плюс за българската икономика", обясни Атанас Зафиров.
Петър Курумбашев: Международният транспорт е изваден от обхвата на Директивата за командировани работници
„Положителният момент за пакета за мобилност е, че международният транспорт е изваден от обхвата на Директивата за командировани работници. Тази директива се прилага за каботажа.” Това заяви евродепутатът от левицата Петър Курумбашев на пресконференцията в централата на БСП. По думите му от една страна положителното е, че шофьорите не трябва да се прибират всяка седмица в къщи или на посочено от тях място. От друга страна, обаче, е било прието превозните средства да се връщат на 3 седмици. „Основният аргумент е, че това се прави заради т.нар. пощенски кутии. Регистрираните български камиони може би са над 70 000, но по-голямата част от тях не са собственост на български граждани”, обясни Курумбашев. Той каза също, че се е приело ускорено въвеждане на дигитални тахографи, но е било по-добре въвеждането им на по-късен етап, за да може фабрично да се инсталират такива устройства в камионите.
Във връзка с проблемите в транспортния бранш, Петър Курумбашев обясни, че БСП е приела декларация, свързана с транспорта, която представлява обръщение към колегите социалисти и демократи и е адресирана до Удо Булман - председател на групата и до Сергей Станишев - президент на ПЕС.
Моля, подкрепете ни.