Доц. Христова пред Фрог: Кунева пази статуквото в МОН
Интересът на децата се стимулира по 2 начина – като ги учат на това, което съответства на тяхното възрастово развитие и като се избере метод на преподаване, който да предизвика интерес, а не разконцентриране.
Трябва да има отговор на въпроса какъв е стандартът на всяка възрастова група, за да се направи учебната програма. Трябва да се изследва средното развитие на съответната възраст – нито на най-добрите, нито на най-лошите ученици. Екипът, който има отлична експертиза по изработване на стандарти, направи доклад за използваните стандарти в Министерство на образованието, в който са отбелязани поредица от грешки на досегашната практика и бяха направени препоръки за подобряване на точността на стандартите. За да бъдат отстранени недостатъците, се събра Общественият съвет към Министерство на образованието и се взе решение да се поправят стандартите. Те обаче се поправят козметично, а не според препоръките от доклада.
Проф Танев си отиде от МОН до голяма степен заради тези стандарти. Той беше най-малко виновен, че стандартите не бяха добри. За тях отговаря Евгения Костадинова. Проф. Танев може да се критикува за много други неща, но не и за тях.
В момента зам. – образователният министър Диян Стаматов и министър Меглена Кунева искат да им е спокойно и да няма в системата конфликти. Те пазят средния ешелон и статуквото. Искат да живеят в комфорт. Вероятно това е свързано с факта, че Кунева е много натоварена и не иска сътресения на системата. Истината е, че образованието е най-важното нещо във всяка държава и националната сигурност е директно свързана с него.
Има много добри идеи в новия закон за средното образование, но от Министерство на образованието с тези си действия могат да го дискредитират.
Моля, подкрепете ни.