Реклама / Ads
9| 4529 |13.01.2015 НОВИНИ

Експерт: Да преборим екстремизма без да нараним мюсюлманството

.
Симеон Николов
Основна задача на света е да се пребори с екстремизма без да нарани мюсюлманското население. Това казва Симеон Николов, директор на Центъра за стратегически изследвания в сигурността и международните отношения.
 
По думите му експертите твърдят, че никъде не е написана забраната за изобразяване лицето на пророка Мохамед, а това е твърдение единствено на крайното, радикално течение на исляма, което набира сила в днешни дни.

„Въпросът за насилието също се изкривява, защото Kоранът наистина съдържа текстове, призоваващи към насилие срещу неверниците, но е въпрос на тълкуване. Подобни текстове има и в Библията. Въпреки това, показателно е, че единствено Турция предупреди след атентата в Париж за риск от ислямофобия”, добавя Николов пред "Фокус".

„Ние сме осъдени да живеем с около 1,8 милиарда мюсюлмани от общо над 7 млрд. население в света, с над 40 милиона мюсюлмани само в Европа. Затова и на демонстрацията в Париж представителите на различните религии си подадoха ръце и показаха, че взаимното уважение е в основата на нашето съжителство”, каза още той.

„Основният проблем ще бъде, как да унищожим екстремизма без да нараним милионите мюсюлмани, защото както всеки от нас счита за свещено правото да вярва в Христос, трябва да признаем и всеки друг да носи в сърцето си своята вяра”, заключи Николов.
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 1401 |19.12.2025 Рим ще въведе платен вход за известния фонтан Треви . 1| 1530 |19.12.2025 Близо 70 на сто от работодателите дават коледни бонуси на работниците и служителите си . 0| 1942 |19.12.2025 Индексират заплатите в сектори, където са увеличени със 70%. Няма обяснение . 3| 1657 |19.12.2025 Възможните дати за предсрочни избори – 22 март, 29 март или 5 април

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads