Реклама / Ads
3| 2608 |07.08.2025 НОВИНИ

Еврото влиза в БДЖ, комфорта още го чакаме

.
Пътуващ влак по линията Плевен-София, май, 2024 г. Източник: ФрогНюз
От 8 август 2025 г. всички цени на билети в системата на „БДЖ – Пътнически превози“ ЕООД ще бъдат изписвани едновременно в лева и евро, съобщават от железопътната компания. Новото обозначение ще важи за хартиени билети, електронни превозни документи и информацията на сайта на дружеството. То ще се прилага до 8 август 2026 г., в рамките на законово изисквания период на паралелно ценово изписване при въвеждането на еврото.
 

В така наречения „преходен период“ между 1 и 31 януари 2026 г., клиентите ще могат да плащат както в лева, така и в евро. При плащания в брой – рестото ще се връща в евро, независимо с коя валута е платено. От 1 февруари 2026 г. нататък плащанията в брой ще се извършват само в евро, въпреки че цените ще продължат да се показват и в двете валути.

 

Заради техническа подготовка на билетните системи, между 23:45 ч. на 7 август и 02:30 ч. на 8 август 2025 г. няма да се издават билети от гишета, автомати и онлайн платформата на БДЖ. В този период пътниците ще трябва да купуват билети директно във влаковете от кондукторите.







Евро в джоба, но проблеми във вагона


Новината за въвеждането на двойни цени идва с привиден европейски облик, но в реалността БДЖ остава заклещено в собствения си XIX-ти век.

 

ФрогНюз изпробва как се пътува с влак след голямата реорганизация на железопътния транспорт миналата година. Заварихме съветски динозавър от 1971 година, които вози десетки пътници по Искърското дефиле. 

 

Да, скоро ще плащаме в евро. Но ще продължим да го правим за мръсни вагони, рушащи се гари и локомотиви, които по-често горят, отколкото пристигат навреме.


По гарите, особено извън София, таблата не работят, касиерките се държат като на разпит, а „обслужване“ е дума, която БДЖ отказва да признае като част от речника си.

 

Кондукторите – с малки, достойни изключения – често са груби, неинформирани, а понякога дори агресивни, особено към по-възрастни пътници или такива без „правилно“ издаден билет. Случаи на закъснения от над 3 часа, прегрели локомотиви, пушек в купетата и влакове, изтегляни от други влакове, са се превърнали в норма.

 

БДЖ се опитва да звучи европейски, но реалността е по-близо до балканска пародия, отколкото до транспортна услуга на XXI-ви век.

 

Докато дружеството въвежда евро в ценовите си етикети, никой не коментира кога ще въведе влакове с работеща климатизация, тоалетни, които не миришат от половин влак разстояние, служители, които не ти се карат, че задаваш въпрос и най-вече – надежден и безопасен транспорт.

 

Евро или левове – няма значение, когато клиентът плаща с нерви, а понякога и със здраве.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 1610 |07.08.2025 Серия аварии оставиха Пловдив и околности без вода . 0| 1709 |07.08.2025 Трима закопчани в Германия, готвели крайнодесен заговор . 1| 1595 |07.08.2025 България започва разследване за смъртта на капитан Маринов в Газа . 9| 3085 |07.08.2025 Американската армия ще понесе „ужасни загуби“ при война: US генерал разкрива причините

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads