Реклама / Ads
26| 6588 |03.09.2010 НОВИНИ

С Формула 1 Румен Петков сложи динена кора на Борисов

.
Чаровникът, който оплете премиера
Вестник "Сега" разкрива подробно скандала с необяснимото доверие, което премиерът Бойко Борисов е проявил към един от най-яростните си политически противници - някогашния вътрешен министър Румен Петков. Според „Сега” настоящият депутат от БСП, е успял да оплете в мегаломанските си планове за "Формула 1" правителството на ГЕРБ.
 

"Амбицията да се изгради на всяка цена писта за "Формула 1" на терена на бившето военно летище в с. Доброславци край София забърка кабинета в грандиозен скандал.

Набедената за инвеститор в проекта фирма Emirates Associated Business Group (ЕАBG) обяви, че няма никакво намерение да влага пари в подобно начинание и е толкова разочарована от изопачаването на информацията от страна на българските власти, че няма да инвестира изобщо в България", пише „Сега" на първата си страница.

От вестника направили запитване до въпросната фирма и получили "безпрецедентно остър отговор", в който изпълнителният директор Раид Абу Худра заявява, че фирмата никога не се е сблъсквала с подобен непрофесионализъм и ще направи необходимото да предупреди партньорите си да не инвестират в България.
"EABG бе поканена чрез посредник от офиса на министър-председателя да обсъдим възможността за участие в проекта за "Формула 1".

Ние споделихме пред посредника, че EABG няма да бъде заинтересована, но той спомена, че така ще се открие шанс и за други инвестиции, а проектът за "Формула " е добра възможност, защото по него е свършена много работа. Ние бяхме в региона и решихме да се отбием за един ден и да проверим за какво става въпрос", обяснява в писмото до "Сега" изпълнителният директор.


снимка: в. Сега

На 30 август хората на EABG се срещнали с премиера Борисов

и с различни представители.

"Изразихме притеснението си, че проектът е на много ранен етап, по него няма свършена работа - представиха ни се някакви скици и нещо като оферта, но когато помолихме за икономическата обосновка на проекта (най-малкото нещо, което трябва да се изготви преди подобен проект), ни бе отговорено, че няма нищо готово", обяснява Худра.

Затова от фирмата обявили, че ще се върнат към проекта, когато получат доказателства за рентабилността на инвестицията, и заявили интерес към земеделието.

Скандалът избухва, когато пресслужбите на правителството и на Министерството на икономиката обявяват фирмата за държавна вместо частна, въздигат бизнесмена собственик Мохамед Абдул Жалил ал Блюки в шейх и раздуват подписания документ като го наричат "писмо за намерение".

"Ние не сме шейхове, не сме държавна компания и на няколко пъти подчертахме това.

Шокирани сме от начина, по който бе представена темата, и веднага след връщането ни настояхме за официално опровержение. Бе ни обещано, че от офиса на министър-председателя ще бъде пратено съобщение, което да отрече тези новини, защото са фалшиви.

Никога не сме се сблъсквали с толкова непрофесионализъм в правенето на бизнес. Отношението към нас ни разочарова и унищожи шансовете за какъвто и да е бизнес в България. Ще се постараем да посъветваме партньорите и колегите си същото", заключава Худра в писмото до "Сега".

Вестникът уточнява, че в срещата при Бойко Борисов на 30 август участвали Румен Петков, който се е провъзгласил за "председател на организационния комитет за изграждане на трасето", близкият му по плевенска линия председател на федерацията по мотоциклетизъм Богдан Николов, главният архитект на София Петър Диков и съветникът по сигурността на премиера Румен Миланов.

Заедно с хората от Абу Даби били Анастас Терзобалиев и Йордан Начев от "Международна компания за развитие на туризъм и недвижими имоти" ЕООД.

Премиерът Борисов казал за в. "Сега", че приел представителите на фирмата

по изричното настояване на депутата Румен Петков и председателя на федерацията,

които твърдяха, че са намерили инвеститор за проект.

"Който и депутат да бе поискал подобна среща, бих се съгласил. Питайте тях защо собственикът бе представен като шейх, а фирмата - като държавна", казал Борисов.

Компанията ЕАBG се занимава с телекомуникации, IT бизнес и електро-механиката, керамика, храни и кетъринг, салони за красота, но не и с писти за автомобилни състезания.

"Не е задължително фирма, която ще инвестира в писта за "Формула 1", да е строила такива съоръжения. За това са необходими много пари", казал главният архитект на София Петър Диков.

Според публикацията в „Сега" новината за предстоящия мегапроект, разпространена първо от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма, веднага породила спекулации за цената на земята в района на село Доброславци.

Това не е първата спекулация около амбициите на Румен Петков за изграждане на писта за "Формула 1".

Преди няколко месеца след посещение на премиера Бойко Борисов в Катар бе съобщено, че пистата ще се изгражда от смесена българо-катарска компания. Такава компания още не е създадена, а междувременно проектът е бил предложен на ЕABG.

В началото на юли 2009 г., няколко дни преди парламентарните избори, Румен Петков обяви сензационно, че България е пред подписване на договор за домакинство на кръг от шампионата на "Формула 1".

Тогава от "Формула 1" не потвърдиха нищо от широко разпространените у нас изявления на Петков и те бяха приети като безобиден предизборен блъф.

Румен Петков е крайно активен деятел за развитието на мотоспорта. В края на 2007 г. той успя да привлече към плановете си и други министри от кабинета на тройната коалиция. Още като вътрешен министър, заедно с тогавашния министър на отбраната Веселин Близнаков, министъра на благоустройството Асен Гагаузов, зам.-министъра на финансите Кирил Ананиев и шефката на ДАМС Весела Лечева отидоха за пет дни в Монако на издръжка на Българската федерация по мотоциклетизъм.

После пък тази федерация получи близо 4 млн. лв. от т.нар. бюджетен излишък на кабинета Станишев, за да инвестира в пистата "Долна Митрополия".

През последните 5-6 години на тема писта за "Формула 1" в България са се упражнявали освен Румен Петков и кметове на Сливен, кметът на Каварна и др.

За скандала с Формула 1 четете интервю с Георги Янакиев
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 33| 5113 |01.09.2010 Тр. Трайков: Искам писта за Формула 1 и АЕЦ . 10| 5868 |30.08.2010 Шейх ще строи писта на Формула 1 до София . 21| 4770 |10.08.2010 Р. Петков: ГЕРБ гази, мачка и плаши . 9| 5433 |27.06.2010 Румен Овчаров: Слаба опозиция сме

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
Реклама / Ads