3|
7826
|03.01.2018
ПОЛИТИКА
Фрог око: След изтребителите България може да остане и без бойни кораби
След 2019 г. България може да остане без бойни кораби. Това казва във Варна командващия на Военноморските сили контраадмирал Митко Петев. Според него рискът идва от факта, че реализацията на проекта за строителството на новите кораби вече е закъснял с почти 2 години.
Притеснението на адмирала идва от това, че малко преди Коледа се провали сделката за строителство на два нови патрулни кораба за военноморския ни флот. Проектът бе на стойност 820 млн. лв. с ДДС и бе спечелен от варненската корабостроителница "МТГ Делфин". На 20 декември обаче министърът на отбраната Красимир Каракачанов обяви, че сделката не е провалена.
Като причина посочи факта, че дружеството се е отказало от нея.
А каква е причината дружеството да се откаже? Решението е продиктувано от реалното намаляване на стойност на проекта за инвестиционен разход с 20% заради въведения от 1 януари 2017 г. ДДС върху военните сделки. Така сумата от 820 млн. лв. за строителството на двата патрулни кораба на практика е намаляла със 164 млн. лв. И дружеството е в правото си, да се откаже, смятат експерти.
Само дни след това решение дойде и коментарът на командира на българските ВМС контраадмирал Митко Петев. По думите му България може да остане и без бойни кораби след 2019, тъй като реализацията на проекта за нови кораби е закъснял с две години.
Контраадмирал Митко Петев изброява и причините, според него, довелидо спиране на проекта. Той посочва публикации в медиите, в които са били изразени съмнения за прозрачността на процедурата за избор на строител на двата патрулни катера. "Това не остана незабелязано от чуждестранните партньори на варненската фирма "МТГ Делфин" от Германия, Франция и Холандия, казва Петев. По дуите му те са преценили, че съществува финансов риск за реализирането на проекта". Според командващия на Военноморските сили тези подозрения са повлияли и на банките, които е трябвало да финансират сделката.
ИС една дума нещата стигат до кривата круша. Без някаква временна комисия в парламен проектът за строителство на катерите да бъде преработен и отново да бъде внесен за одобрение от Народното събрание. Говори се, че новата цена ще е 1.4 млрд. лв. С една дума - ще плащаме двойно. И най-важното - спрян е проект, който щеше да направи България държава, която строи военни кораби.
Проблеми има и ос останалите бойни кораби на ВМС.
Необходимо е ускоряване на възстановяването на фрегатите, с които в момента разполага армията ни, което също ще лапне средства.
От основни ремонти се нуждаят и старите руски кораби.
И така става ясно, че след 2019 г. България може да се окаже в невъзможност да защитава морския си суверенитет, тъй като съюзниците ни в НАТО могат да окажат помощ само при нарушаване на морските граници.
Като причина посочи факта, че дружеството се е отказало от нея.
А каква е причината дружеството да се откаже? Решението е продиктувано от реалното намаляване на стойност на проекта за инвестиционен разход с 20% заради въведения от 1 януари 2017 г. ДДС върху военните сделки. Така сумата от 820 млн. лв. за строителството на двата патрулни кораба на практика е намаляла със 164 млн. лв. И дружеството е в правото си, да се откаже, смятат експерти.
Само дни след това решение дойде и коментарът на командира на българските ВМС контраадмирал Митко Петев. По думите му България може да остане и без бойни кораби след 2019, тъй като реализацията на проекта за нови кораби е закъснял с две години.
Контраадмирал Митко Петев изброява и причините, според него, довелидо спиране на проекта. Той посочва публикации в медиите, в които са били изразени съмнения за прозрачността на процедурата за избор на строител на двата патрулни катера. "Това не остана незабелязано от чуждестранните партньори на варненската фирма "МТГ Делфин" от Германия, Франция и Холандия, казва Петев. По дуите му те са преценили, че съществува финансов риск за реализирането на проекта". Според командващия на Военноморските сили тези подозрения са повлияли и на банките, които е трябвало да финансират сделката.
ИС една дума нещата стигат до кривата круша. Без някаква временна комисия в парламен проектът за строителство на катерите да бъде преработен и отново да бъде внесен за одобрение от Народното събрание. Говори се, че новата цена ще е 1.4 млрд. лв. С една дума - ще плащаме двойно. И най-важното - спрян е проект, който щеше да направи България държава, която строи военни кораби.
Проблеми има и ос останалите бойни кораби на ВМС.
Необходимо е ускоряване на възстановяването на фрегатите, с които в момента разполага армията ни, което също ще лапне средства.
От основни ремонти се нуждаят и старите руски кораби.
И така става ясно, че след 2019 г. България може да се окаже в невъзможност да защитава морския си суверенитет, тъй като съюзниците ни в НАТО могат да окажат помощ само при нарушаване на морските граници.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads