1|
6296
|28.10.2016
НОВИНИ
Фрогоко! Образованието ни-майка плаче, грамофон свири
В навечерието на 1 ноември - Деня на народните будители - които, за съжаление, много често не могат да се посочат поименно (та макар и отчасти), учители, общественици и учени правят печални констатации за нивото на образованието у нас.
Хората на словото са единодушни, че съвременните ученици в по-голямата си част, отдавна не четат въобще, или пък в достатъчна степен, а най-големите трудности възникват при създаване на текст. Допълнително затруднение създава и фактът, че в училище четенето с разбиране се превръща в огромно препятствие, много често учениците просто нямат представа какво точно четат.
За словесния недоимък допринася до голяма степен и тестообразният начин за проверка на заннията. Там се разчита преди всичко на късмет, основан на тото принцип - "ще заградя един от възможностите отговори, може и да уцеля".
Независимо от относителната лекота при решаването на тестове, които в повечето случаи са еднотипни и добрата памет може да помогне, без така да се генерират знания, се оказва, че дори и елементарните задачи по български език може да създадат главоболия на учениците.
Предлагаме ви една от задачите, която се открива в учебник за Втори клас и автентичното й разрешаване от ученик, който под условие Д) е реагирал първично и неподправено. Отговорът е символичен, той с една дума описва нивото на образователната ни система, коментират учители.
За словесния недоимък допринася до голяма степен и тестообразният начин за проверка на заннията. Там се разчита преди всичко на късмет, основан на тото принцип - "ще заградя един от възможностите отговори, може и да уцеля".
Независимо от относителната лекота при решаването на тестове, които в повечето случаи са еднотипни и добрата памет може да помогне, без така да се генерират знания, се оказва, че дори и елементарните задачи по български език може да създадат главоболия на учениците.
Предлагаме ви една от задачите, която се открива в учебник за Втори клас и автентичното й разрешаване от ученик, който под условие Д) е реагирал първично и неподправено. Отговорът е символичен, той с една дума описва нивото на образователната ни система, коментират учители.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads