0|
3969
|07.10.2016
НОВИНИ
Кунева се похвали, че МОН работи с общините за реформата в образованието
Министерство на образованието и науката и общините работим в много тясно сътрудничество във връзка с прилагането на новия Закон за предучилищното и училищно образование и Закона за професионалното образование. Това заяви вицепремиерът и министър на образованието и науката Меглена Кунева, която участва в откриването на годишната среща на местните власти в Албена, съобщиха от пресцентъра на МОН.
Срещата се организира от Националното сдружение на общините. „В постоянен контакт сме с кметовете и министерството ще продължи да оказва подкрепа на общинските училища”, каза Кунева. Тя призова за професионалното образование да се работи заедно с бизнеса.
В Пловдив с кмета инж. Иван Тотев стартирахме пилотен проект за обучението на кадри за нуждите на местния бизнес и Тракия икономическа зона. Създаваме образователно-индустриален борд, който да насърчава и съдейства за успешните партньорства между училища и работодатели. Амбицията е моделът да бъде пренесен и в други общини. Бордът ще подпомага разработването на иновативни ефективни практики на сътрудничество между училищата и работодателите за преодоляване на недостига на умения на секторно ниво.
По отношение на реформата, министър Кунева обясни, че всяка община трябва да прави регистър на общинските детски градини и центрове за подкрепа за личностно развитие. Заварените към влизането в сила на закона основни училища могат да се преобразуват в обединени училища след анализ и становище на регионалното управление на образованието и решение на съответния общински съвет. Предложенията за откриване, преобразуване и закриване на държавните и общинските училища, както и на държавните и общинските центрове за специална образователна подкрепа, на ученическите общежития и на астрономическите обсерватории се внасят в срок до 31 май и се разглеждат за следващата учебна година.
В Пловдив с кмета инж. Иван Тотев стартирахме пилотен проект за обучението на кадри за нуждите на местния бизнес и Тракия икономическа зона. Създаваме образователно-индустриален борд, който да насърчава и съдейства за успешните партньорства между училища и работодатели. Амбицията е моделът да бъде пренесен и в други общини. Бордът ще подпомага разработването на иновативни ефективни практики на сътрудничество между училищата и работодателите за преодоляване на недостига на умения на секторно ниво.
По отношение на реформата, министър Кунева обясни, че всяка община трябва да прави регистър на общинските детски градини и центрове за подкрепа за личностно развитие. Заварените към влизането в сила на закона основни училища могат да се преобразуват в обединени училища след анализ и становище на регионалното управление на образованието и решение на съответния общински съвет. Предложенията за откриване, преобразуване и закриване на държавните и общинските училища, както и на държавните и общинските центрове за специална образователна подкрепа, на ученическите общежития и на астрономическите обсерватории се внасят в срок до 31 май и се разглеждат за следващата учебна година.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads