5|
4449
|21.05.2016
НОВИНИ
Георгиева: 25 млрд. $ е хуманитарната помощ миналата година
Трябва много по-сериозно да работим върху проблема, който води до конфликтите. В основата му е това, че ние виждаме по света екстремизъм, който е с изключително дълбоки корени, каза Кристалина Георгиева, заместник-председател на Европейската комисия с ресор ”Бюджет и човешки ресурси” във връзка с представен доклад за нов глобален модел на финансиране на хуманитарната помощ пред Генералния секретар на ООН, в предаването „Събота 150” по БНР
„Трябва да инвестираме ресурсите за развитие там, където корените на проблема са най-дълбоки”, допълни тя. „В тези условия говорим за крещяща нужда от финансиране, но говорим за това, че финансирането трябва да решава и други проблеми, различни от тези, които сме решавали преди”, коментира Кристалина Георгиева. „90% от хората, които са жертви на конфликти, са в ислямския свят. 85% от така нареченото хуманитарно финансиране идва от традиционните долари, между които най-голям е ЕС”, обясни тя. По думите й, парите, които се дават за хуманитарна помощ са се увеличили многократно, като от 2 млрд. долара през 2000 година, миналата година те са 25 млрд. долара. „В същото време нуждите много по-бързо растат по три причини. Първата са бедствията. Климатичните изменения водят до това, че те са по-чести и свирепи. Виждаме това и в България.
Втората причина е екстремизмът, който прави конфликтите не само по-сериозни, но и е по-трудно да се помага на хората, засегнати от тях. Трето, страните, които най-малко могат да си позволят, имат най-висок прираст на населението. Страни, които попадат в зони на конфликти и в зони на бедствия”, посочи зам.-председателят на ЕК.
Втората причина е екстремизмът, който прави конфликтите не само по-сериозни, но и е по-трудно да се помага на хората, засегнати от тях. Трето, страните, които най-малко могат да си позволят, имат най-висок прираст на населението. Страни, които попадат в зони на конфликти и в зони на бедствия”, посочи зам.-председателят на ЕК.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads