ГЕРБ настояват да падне забраната за публикуване на социологически данни в изборния ден

В мотивите на вносителите се казва, че промяната се предлага заради публикуването на данни в различни социални мрежи през целия изборен ден, което пораждало неравнопоставеност между тях.
Изменението е мотивирано и с доклад на Централната избирателна комисия (ЦИК) в периода 2015-2017 г., в който се казва, че ЦИК е била сезирана с множество сигнали за публикуването на резултати от социологически изследвания в деня преди изборите и на самите избори. Те се появявали в страниците на търговски електронни медии, както и чрез препращането към профила на доставчиците на такива медии в социалните мрежи, като в значителна част от случаите оповестяването на данните от социологическите проучвания се представя под формата на алегорични образи на предмети, животни, населени места и други.
Моля, подкрепете ни.





