Христо Иванов: Поскъпването на ремонта на ”Тракия” говори за скрита корупционна премия
"Отново се връщаме на далаверата "Автомагистрали" - тази корупционна черна дупка за 5 млрд. лв., която ГЕРБ сглобиха, така че Бойко да може да прави пасчета към своите приятелски кръгове и фирми, които споделя с Делян Пеевски", каза Иванов.
Той припомни, че след като темата е била повдигната, на сцената са се появили зам.-министър, а след това и министър от МРРБ.
"Министър Петя Аврамова даде едно интервю, в което показа, че може да действа като генератор за случайни числа. Изреди някакви абсолютно неразбираеми предполагам и за самата нея милиони и ме обвини, че лъжа", каза Иванов.
През октомври 2019 г. Аврамова казва в отговор до депутат в Народното събрание, че ремонтът на 40 км в едната посока прогнозно ще струва 40 млн. лв. През февруари 2020 г. Аврамова отново в НС твърди, че за 40 км в едната посока прогнозната сума вече е 60 млн. лв. През октомври 2020 г. тя вече говори за ремонт на 52-километров участък и обща сума от 90 млн. лв. в посока. Тези допълнителни 12 км са вече ремонтирани на цена от 12 млн.лв. в посока за отсечката. Това означава, че оставащите 40 км в едната посока би трябвало да бъдат направени за 78 млн. лева, ако се съди от думите на министъра. През февруари 2021 г. започна ремонтът на първите 16.5 км от въпросната 40-километрова отсечка. Цената в посока е 35 млн. лв - само за тези 16.5 км. Ако тази цена се запази и за оставащите 23.5 км, то общата стойност на цялата отсечка ще бъде 85 млн. лв. в посока, припомни още Христо Иванов.
Според него обявяването в последните години на различни, все по-високи цени е "една от индикациите, че тук става дума за скрито фактуриране на корупционен отбив - корупционна връщанка, чрез която да се отклоняват средства".
"Пари има. Въпросът е къде отиват - дали в наш интерес, или в приятелските кръгове на Бойко и Делян", заяви още съпредседателят на "Демократична България".
Моля, подкрепете ни.