Реклама / Ads
7| 2777 |27.03.2025 НОВИНИ

Институтът за пътна безопасност осъди остро скока на винетките и тол таксите от април и септември

.
Гратисчии ще има ли!
От Института за пътна безопасност излязоха със становище в писмо до медиите за скока на винетките. "Няма да се напълни торбата с пари докато изтичането на средствата не бъде спряно и не се получат гаранции, че средствата отиват само и единствено за рехабилитация на пътищата.", пише в него.
 

Ето и пълният текст на становището на експертите:

 

"Увеличават тол таксите два пъти през 2025 годината с по 10% от 1 април и от 1 септември. Регионалният министър Иван Иванов аргументира скока с нуждата от средства за ремонти.

 

Уважаеми министър Иванов,

 

Ако приемем, че имаме една торба, която трябва да я напълним с пари за ремонт на републиканската пътна мрежа, то трябва да сме сигурни, че тази торба не е скъсана. В противен случай никога няма да я напълним.

Институтът за пътна безопасност разполага със сериозен архив от документи от създаването на тол системата до днешни дни. Категорично заявяваме, че торбата е скъсана на много места и дори да вдигнем таксите със 100% парите ще изтичат, но не за ремонти по пътищата.


Вдигането на тол таксите ще натовари основно съвестните и изрядни потребители на транспортната система. Тези, които нарушават правилата, ще продължат да го правят:

 

- Контролът върху товарните автомобили, превозващи товари над допустимото тегло, е неефективен;

 

- Глобите и компенсаторните такси, които се налагат, не се събират. Плащат само съвестните и изрядните потребители;


- Комисионите за националните доставчици на услуга продължават да са 7% при средноевропейски нива от 2,5-3%;


- Договорът на фирмата, управляваща тол системата с АПИ, е при часови ставки от 258.00 до 290.40 лв. ( при 23 работни дни на месец това прави трудово възнаграждение от 47000.00 до 53000.00 лв. на месец за един човек);

 

- Контролът при ремонта на пътищата е неефективен. Това означава, че колкото и да ремонтираме пътищата си, те ще продължават да бъдат опасни.

 

Работим на кредит на доверие. Държавата все обещава, ние изпълняваме а в края на краищата оставаме излъгани. Ние знаем.

 

Вдигане на тол таксите? НЕ - Няма да се напълни торбата с пари докато изтичането на средствата не бъде спряно и не се получат гаранции, че средствата отиват само и единствено за рехабилитация на пътищата. Вие знаете ли как да стане това ? Ние знаем.


Вие знаете ли, че в държавата влизат само тези пари от тол-а, за които държавата знае? Ние знаем. Всички знаем, че ремонтът почва от покрива! Първо отстраняваш теча, боядисваш и накрая слагаш мебели.

 

Вдигане на тол таксите? НЕ - Няма да има повече пари докато не принудите гратисчиите да плащат тол таксите наравно с почтения бизнес. Няма да накарате тези, които и досега са плащали да покрият несъбраните средства, защото някой не си върши работата. Кой не си върши работата? Ние знаем.

 

Трябват ви пари, нали? Ето как една Унгария с по-малко километри платена пътна мрежа за 2024 година събра рекордни 804 милиарда форинта т.е. 4 020 000 000 лв. (четири милиарда и двадесет милиона лева ) от такси за използване на пътна инфраструктура. Как са го направили ? Ние знаем. Там нарушителите нямат шанс. Как става това? Ние знаем."

 

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 1| 2876 |27.03.2025 Експерти: "Телеграм" е предпочитана платформа за разпространение на руска пропаганда . 6| 2431 |27.03.2025 Датският премиер към народа на Гренландия: Не се оставихте да бъдете сплашвани! . 4| 2304 |27.03.2025 Шестима са кандидатите за нов председател на "Да, България". Сред тях - Белобрадова, Мирчев, Йорданова . 4| 2348 |27.03.2025 Проучване: Българите не подкрепят думите на Тръмп, че Украйна е почнала войната. Искат повече пари за отбрана

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads