Инвестиция за над 298 млн. лева: Изграждат най-дългия жп пробив в Пловдив
Подземното съоръжение ще бъде с дължина около 800 метра и е предвидено да съчетава няколко функции: транспортен коридор, пешеходен достъп към гарата и пространство за търговски обекти. В пробива ще има асансьори, стълбища, зони за изчакване и връзки към пероните, което ще го превърне в обитаемо съоръжение, а не просто подлез. Новата инфраструктура ще свърже директно автогара „Юг“ и автогара „Родопи“, улеснявайки пътниците, използващи различни видове транспорт.
Паралелно с пробива тече и цялостна модернизация на железопътната инфраструктура в района – подмяна на коловози, обновяване на контактната мрежа и внедряване на нови системи за сигнализация и телекомуникации. Целта е увеличаване на капацитета на железопътната линия и намаляване на техническите ограничения, които към момента забавят движението на влаковете.
Проектът включва и изграждане на железопътна връзка между летище Пловдив и Централната жп гара. Това ще позволи на пътниците да достигат летището с влак, без да разчитат само на автомобилен транспорт, което е в синхрон с европейската политика за стимулиране на железопътния транспорт и намаляване на въглеродните емисии.
По думите на министъра на транспорта Гроздан Караджов проектът ще бъде един от най-модерните железопътни възли в България. Той подчерта, че пробивът под Централната гара е по-дълъг дори от този под НДК в София, а Пловдив ще разполага с най-голямото съоръжение от този тип в страната.
Моля, подкрепете ни.