Ирена Анастасова: Образованието е на последно място от приоритетите на властта
Това каза народният представител от ПГ на „БСП за България” Ирена Анастасова пред БНР.
По думите й, т.нар. механизъм за разширяване на обхвата на децата е сработил дотолкова, доколкото са се включили само училищните екипи и учителите отново са били оставени сами да обикалят по адреси, за да привличат повече деца в училище. Атанасова определи изказването на министър Радев, че 1 400 полицаи са завели за ръка 12 000 деца в училище като смехотворно. „Няма трезвомислещ човек, който да не е наясно, че това е измислица“, заяви тя.
„От години работещите в сферата на образованието обясняваме, че то е оставено на последно място в приоритетите на правителствата. В последните една-две години управляващите изведнъж разбраха, колко тежко е състоянието на образованието в България”, каза още Ирена Анастасова.
Тя припомни, че когато е обсъждан бюджетът за 2018 г. народните представители от левицата са предложили еднократната помощ за родители на деца във втори, трети и четвърти клас да бъде равна на тази в първи клас. „Бяхме пресметнали, че ще са нужни 30 млн. лв. Мнозинството реши, че тези пари ги няма, а дадоха 2 млрд. лв. за саниране”, припомни още народният представител. Анастасова коментира, че ако искаме децата ни в първи клас да владеят добре български език, нужно е те да посещават детска градина. „Много родители обаче не могат да си го позволят и трябва да намерим средства, за да посещават децата безплатно детска градина, особено в предучилищна възраст”, обясни Анастасова.
Ирена Анастасова обясни, че парите в образованието се разпределят в две основни пера - квалификация и учебници. Тя коментира, че неслучайно икономическите интереси са много силни точно в тези две направления в системата. „Средствата, които се хвърлят за учебници можеше да бъдат спестени, ако беше въведен един учебник по предмет, както предлагаме и във "Визията". С тези пари в училищата могат да се закупят съвременни средства за обучение”, каза още Ирена Анастасова.
Моля, подкрепете ни.