Реклама / Ads
2| 2519 |09.06.2024 НОВИНИ

Изненади може да има под 4-процентната бариера, която трябва да прескочат партиите, прогнозират социолози

.
Източник: скрийншот
Изненади може да има под 4-процентната бариера, която трябва да прескочат партиите, за да влязат в Народното събрание. Интрига има и при първите четири места при вота за Народно събрание. Това посочиха социолозите Първан Симеонов от „Галъп” и Евелина Славкова от „Тренд”.
 

Те споделиха и имали ли са затруднения с гласуването днес. Славкова призна, че е гласувала рано сутринта с отварянето на секциите. Тя допълни, че е била почти сама. Първан Симеонов призна, че е гласувал на машина, но подчерта, че хартията, на която излизат разписките от вота, е дебела, така че да е трудно да е сгънеш, но за сметка на това се вижда номера на партията, която сме избрали. „Определено трябва да се даде малко повече пространство на машините и да се заградят с параван”, смята той.







Избирателната активност към 15 ч. според данните на „Галъп” е била около 20%. Сходна е била тя и на евроизборите през 2019 г. „Това не е точно мерило, защото сега изборите са 2 в 1, а тогава бяха самостоятелни”, обясни Симеонов. Според социолога е възможно паралелното преброяване да има разминаване с exit poll-а, защото може да има скрит вот. „Хората да казват, че гласуват за традиционна партия, а гласуват за по-радикална”, обясни той.

 

„Очаква ни горещо политическо лято. Дано не се стигне до други избори”, коментира Евелина Славкова.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 2540 |09.06.2024 "Брюксел не казва на никого нищо. Ние сме 27 държави, лидерите им сядат и решават всички наболели въпроси" . 6| 2542 |09.06.2024 Галъп: 23,4% е избирателната активност към 17 ч. . 0| 2526 |09.06.2024 Ново проучване: Мозъкът ви е суперкомпютър! . 0| 2503 |09.06.2024 Вотът на българите във Великобритания, Испания и САЩ

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads