Възелът се заплита! Камионите на ГКПП “Кап. Андреево” вече са 1000. Инспектори напускат, не щат да са хамали
Последвалата организация, обаче доведе до невиждано задръстване, тъй като вместо да чакат за резултатите от пробите по–малко от 24 часа, както бе досега, шофьорите вече трябва стоически да издържат цели 4 денонощия. Причината за забавянето е, че изследванията се взимат на границата и се карат до лаборатория в София. “50 камиона минават границата с готови документи, но 150 идват в същото време. Как няма да станат опашки?”, учудват се гранични полицаи, които също са потърпевши от ситуацията.
Властта се опита да хвърли отговорността за хаоса на фирма “Евролаб 2011”, която държи лабораторията. Шефът й Васил Димитров, обаче излезе пред медиите и показа документи, според които дейността му е напълно забранена от БАБХ на 20 май т. г.
За да може да се разтоварва стоката от тировете, управителите на Агенцията са командировали инспектори от цялата страна. Някои от тях не са издържали на натоварването и са заявили, че напускат.
“Как си представяте доктор на 55 години с куп заболявания да мъкне като хамалин дни наред?! Затова ли е учил?”, питат риторично служители. Те са категорични, че твърденията как чиновници се махали заради страх от фирмата са абсурдни, защото работата им дефакто по никакъв начин не зависела от лабораторията, която така или иначе вече не работи, а единствено от ръководството на БАБХ.
Иван Христанов - зам.-министър на земеделието бе на място преди празника и даде уверение, че до дни нещата ще се нормализира. След това се разбра, че има идея тировете да се пуснат до София и да изчакват резултата от пробите на различни места. Транспортните фирми, обаче скочиха като ужилени срещу тази идея. Доводът им е, че ще претърпят огромни загуби, ако се окаже, че стоката е нередовна и трябва отново да се връщат в Турция, или пък да я изхвърлят.
Именно затова проблемът на границата, вместо да се разрешава, изглежда още по-заплетен. Христанов реши да се измъкне с друго предложение, а именно, че на място ще се прати полиция, която да въдворява ред. Водачите на тировете, обаче са скептични относно “новата” мярка, тъй като на място има представители на гранична полиция и проблемът не е свързан ни най-малко с престъпване на закона от тяхна страна, а с липсата на каквато и да е организация на държавата и визия как точно да се случват нещата.
Моля, подкрепете ни.