Лед събори 70 стълба на ЧЕЗ

В понеделник бяха захранени всички клиенти в бедствената община Белоградчик, но започналият снеговалеж доведе до нова авария в 4 ч сутринта във вторник. Подстанциите Белоградчик и Мартиново, собственост на ЕСО, все още са изключени и ЧЕЗ захранва потребителите алтернативно. Това забавя пробите и локализирането на авариите.
„160 служители работят непрестанно в момента, като са командировани екипи от всички области. Голяма част от съоръженията ни са сковани в 10 сантиметров лед. С цел по-бързо възстановяване на електрозахранването се принудихме да изградим изцяло нова временна мрежа, която да осигури ток за част от клиентите в община Белоградчик. В противен случай процесът щеше да продължи много по-дълго. За съжаление започна да вали сняг, който се натрупва върху образувания лед и натежава още повече, което прави нещата непредвидими. Единственото, което можем да гарантираме е, че ще работим без прекъсване“, каза Виктор Станчев, директор „Експлоатация и поддържане в ЧЕЗ Разпределение България.
Обилният снеговалеж, започнал през нощта, предизвика нови аварийни изключвания и екипи на ЧЕЗ се трудиха днес в Областите Видин, Монтана и Враца, като броят на клиентите без електрозахранване непрестанно варира вследствие на ремонтно-възстановителните дейности. Повреда по далекопровод на Държавния електроенергиен системен оператор в ранния следобед допълнително влоши аварийната обстановка и увеличи броя на клиенти без електрозахранване в Област Враца.
Мрежата, която ЧЕЗ поддържа, е дълга 60 000 км. В България е голям делът на въздушните линии ниско напрежение, което прави мрежата уязвима от лоши метеорологични условия и води до повече аварии. Компанията мобилизира всички възможни ресурси, за да се справи с повредите и щетите в резултат на лошото време и се старае да сведе до минимум последствията от рязкото намаляване на инвестиционния ресурс на компанията след последните регулаторни решения.
Моля, подкрепете ни.





