Реклама / Ads
7| 3619 |02.07.2021 НОВИНИ

Медийно отразяване на предстоящите избори: Колко пари всъщност са похарчили партиите?

.
В първите три седмици от кампанията за предстоящите парламентарни избори на 11 юли партиите и коалициите са похарчили рекордно малка сума за реклама в медиите – 1 608 384 лв. без ДДС. Това показват данните на Отворен парламент, обявени днес.
 

На тази стойност възлизат сключените към 30-и юни. Мониторингът обхваща официалните страници на 40 национални и регионални медии – 10 телевизии, 3 радиостанции, 13 вестника и 14 информационни сайта и агенции.

 

 

Първенец за най-много изхачерни пари по време на настоящата предизборна кампания за медийно отразяване, разбира се, е коалицията ГЕРБ-СДС с 347 253 лв., следвана от левицата.

 

Обединените в патриотична коалиция партии, които в различни формати не успяха да влязат в парламента на изборите през април, се нарежда на трето място с 254 016 лв.

 

Единственият участник, който продължава да няма договори за реклама в медиите, е партия Подем. От Атака отново не са плащали за реклама, като са използвали възможността да подпишат договор за безвъзмездно отразяване в партийната си телевизия Алфа.

 

Най-много средства до момента е привлякла телевизия Евроком – 270 550 лв. Тя е следвана от БНТ с 223 900 лв. и bTV със 173 471 лв. Нова ТВ остава на пето място по привлечени средства след вестник 24 часа.

 

Въпреки че сумите на двете най-големи частни национални телевизии нараснаха спрямо миналата седмица, те остават значително по-малки от предходни кампании. Двадесет дни след началото на кампанията, bTV вече има три сключени договора – с БСП за България, с ГЕРБ-СДС и с Български патриоти – ВМРО, Воля и НФСБ. Три са и договорите на Нова ТВ – с БСП за България, с Партия на Зелените и с патриотичната коалиция.

 

Данните показват, че отделените средства за медийна реклама от участниците в тази кампания, са рекордно ниски. На същия етап преди парламентарните избори през април партийните централи бяха отделили 3 518 725 лв., в кампанията за парламентарните избори през 2017-та разходите възлизаха на 2 429 846 лв., а през 2014-а – 2 289 102 лв., посочват от Отворен парламент.

 

Според наблюдателите вероятно основна причина за това е рекордно скъпата медийна кампания преди два месеца, която значително намали средствата в партийните каси.

 

Десет дни преди края на кампанията най-гледаните според данните на пийпълметрията национални частни телевизии – bTV и Нова ТВ, не са сред предпочитаните канали за комуникация с избирателите. Към този момент те са успели да привлекат едва 18% от средствата за предизборна реклама, вместо традиционните за тях 50%.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 10| 5446 |23.06.2021 Министър Рашков: Идентифицирани са хора, които организират купуването на гласове за предстоящите избори . 3| 3321 |22.06.2021 Партиите са похарчили два пъти по-малко пари за отразяване спрямо април. Кой даде най-много? . 13| 3513 |30.05.2021 Републиканци за България проведе областна среща. На нея бяха обсъдени организационни въпроси свързани с предстоящите избори . 5| 3697 |25.05.2021 НС на БСП одобри водачите на листи за предстоящите избори

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads