Над 13 000 души се жалват на омбудсмана от сметки на парно и вода
Най-висок е броят на хората, недоволни от лошото качество на ВиК услугите и високите и неразбираеми сметки на парното – близо 2000 души от общо 3289 получени жалби в сектор „Нарушени права на потребителите“.
Веднага след това се нарежда броят на лицата, писали до омбудсмана заради проблеми в сферата на социалните права, образование и здравеопазване – 2 926 граждани.
Една група са предимно лица, които са били регистрирани като безработни в дирекциите „Бюро по труда“, получавали са парично обезщетение за определен срок. След изтичането на този срок през времето на „Извънредното положение“, в което те не са успели да се реализират на пазара на труда, се оказват в ситуация, в която нямат право, нито на парично обезщетение, нито на социална подкрепа, пишат от институцията.
Други категории лица са родители на малки деца – основно до 12-годишна възраст, на които едностранно е предоставен от работодателите им платен отпуск или те са поискали и ползват платен или неплатен отпуск, за да могат да гледат децата си поради затваряне на училищата и детските градини. След изчерпване на платения годишен отпуск остават без алтернатива за доходи през времето на извънредното положение.
Моля, подкрепете ни.