Л. Павлова: Марешки да събаря къщата и да я строи пак на 60 кв.
При подписването на споразумението за Дунав мост 2 с румънската страна през 2000 година е взето решението Букурещ да прибира таксите от пътния трафик по съоръжението, а България – от жп трафика. Това решение от времето на правителството „Костов” е в ущърб на българската държава, като се има предвид, че тя финансира 80% от проекта, а трафикът на превозни средства е в пъти по-голям от този на влаковете, осведоми по БТВ министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. Тяизрази надежда, че все още има време тази клауза да бъде предоговорена, за да има по-голяма балансираност в приходите за България и Румъния от Дунав мост 2.
„Все пак водещо по този въпрос е транспортното ведомство. То ще го уточнява, както и самия размер на цената за преминаване на съоръжението”, добави още министърът в коментар на появилата се неофициална информация, че всеки автомобил, преминаващ моста, ще трябва да заплаща такса от 6 евро. Павлова призна, че инфраструктурата около Дунав мост 2 и в цяла Северна България като цяло са в окаяно състояние. Ведомството й обаче работело на пълни обороти и с ясни планове за подобряване на пътищата и изграждане на нови до края на този и през следващия програмен период за получаване на средства от ЕС.
Цялата къща на плажа на Веселин Марешки на плажа "Кабакум" би трябвало да бъде съборена и построена наново в позволените 60 кв., каза още Павлова. Според експерти къщата, за която има издадено предписание да се събори втория етаж, не можело да се раздели на две, защото била строена като капсула. Според мен при тези обстоятелства тя трябва да бъде съборена цялата, а после да се вдигне само позволеното, каза Павлова. С думи прости, все още има шанс тя да бъде съборена, вярвам в българския съд, добави тя и каза, че в момента имало само определение в съда, а не решение по същество.
Моля, подкрепете ни.