Реклама / Ads

0| 2570 |22.02.2021 НОВИНИ

Петър Витанов: Пакет „Мобилност“ трябва да бъде преразгледан след последния доклад на ЕК

.
Източник: ПЕС
Връщането на камионите ще повиши емисиите, ще оскъпи превоза и ще измести източноевропейските фирми в други региони, сочи проучването.

В рамките на целия преговорен процес, като български представители в Европейския парламент, настоявахме да бъде изготвена оценка на въздействието на разпоредбите за задължителното връщане на превозното средство. За съжаление мнозинството в Европейския парламент не допусна този анализ да бъде изготвен преди приемането на Пакет „Мобилност“, тъй като още тогава беше ясно, че подобни правила ще увеличат допълнително въглеродните емисии в транспорта“, убеден е евродепутатът Петър Витанов – ръководител на българските социалисти в ЕП и член на Комисията по транспорт и туризъм (TRAN).

 

Според проучването на Европейската комисия задължителното връщане на превозното средство на всеки 8 седмици може да доведе до 2,9 милиона тона допълнителни въглеродни емисии през 2023 г., което представлява увеличение от 4,6% на емисиите генерирани от международния товарен транспорт.

 

„Извън негативния ефект за околната среда, анализът разглежда и влиянието на разпоредбите върху вътрешния пазар - дебата, за който всички български представители настоявахме, и който беше отхвърлен от мнозинството в ЕП. Анализът сочи, че в резултат на мярката се очаква ръст на тарифите за превоз на товари, което неминуемо ще се отрази на цените на стоките и услугите за крайните потребители”, казва още Витанов.

 

Проучването отчита и въздействието върху заетостта, а именно очакването за преструктуриране на пазара, т.е. преместването на транспортните фирми в различна държава-членка на установяване в резултат на мярката. Според анализа 29% от настоящите шофьори на камиони, установени в страните от Източна Европа, вероятно ще бъдат изместени в други региони на ЕС. „Именно от този анализ прозира и реалната цел на държавите от т.нар. „Пътен алианс“, които осигуриха мнозинството за приемането на Пакет „Мобилност“. Спорните текстове за връщането на камионите и шофьорите са дискриминационни и непропорционални и ще направят източноевропейските държави неконкурентноспособни на единния пазар“, категоричен е евродепутатът.

 

Според него проучването следва да намери своето отражение в Стратегията за устойчива и интелигентна мобилност. „Европейската комисия трябва да направи ново предложение, с което да отмени спорните разпоредби. В периода на възстановяване на икономиката след пандемията транспортните фирми имат нужда от подобрени възможности за търговия и равен достъп до общия пазар. Същевременно Европа си поставя амбициозната цел за неутрална по отношение на климата икономика към 2050 г. и подобни разпоредби влизат в пълно противоречие с основния приоритет на настоящата европейска комисия – Зелената сделка“, смята Витанов.

 

За контакт с Групата на Прогресивния алианс на социалистите и демократите в ЕП: https://www.socialistsanddemocrats.eu/


.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. 0| 2595 |22.02.2021 Крум Дончев: Стратегията за декарбонизация на ЕС и Пакетът за „мобилност 1“ са в пълно противоречие . 4| 2806 |11.02.2021 Петър Кърджилов: Медиите, с няколко изключения, осигуряват комфорт на корумпираната власт за ядрената енергетика . 5| 2959 |10.02.2021 Петър Славов: Скандално и противоконституционно е това, което се прави с КЗК . 35| 3386 |09.02.2021 Проф. Витанов: Пуснем ли всички ученици в клас, след 2-3 седмици заразата скача с 10-15%

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads

БЛОГОВЕ