2|
6109
|31.05.2010
НОВИНИ
Проверка разкри над 100 неизправни детски автобуса
Над 100 училищни автобуса са нередовни – с нарушения и отклонения от изискванията, съобщи в понеделник министърът на транспорта Александър Цветков, след извършена проверка.
Действията са във връзка с кампанията "Сигурност за нашите деца" с проверки на всички училищни автобуси, които са над 1200 в страната. Направени са предписания до общините и училищата, където са констатирани нарушения и несъответствия. На 109 превозни средства са били съставени актове, като 10 автобуса, превозвали всекидневно деца, са спрени от движение.
Според транспортния министър най-тежките и смущаващи нарушения са техническите неизправности, свързани със спирачната и кормилната системи на бусовете.
“Автобусите, които превозват деца, са на различна възраст - има и в много добро състояние, но за съжаление има и изключително стари автобуси“, каза министърът. Той даде пример и за автобус, който не отговарял на това, за което е регистриран - за седем плюс едно места. В него реално е имало 18 седалки, които са били саморъчно поставени с по един винт на пода.
По думите му фирмите, които се занимават с тази дейност се избират от училищата или от общините, за да извършват услугата, а вероятно училищните ръководства не са напълно запознати на какви условия трябва да отговарят автобусите и съответно не е бил извършван контрол. Фирмите-превозвачи имат задължения да возят децата, а освен това отговарят и за техническото състояние на автобусите.
Подготвят се нови изисквания, които ще бъдат заложени в наредба 33, която определя специализирания превоз на пътници, каза Анастас Тодоров - заместник-изпълнителен директор на Автомобилна администрация. В нея ще бъде отделно разписано кой може да вози деца, с какво трябва да ги вози, на какви условия трябва да отговаря, колко годишни трябва да бъдат тези автобуси, както и какъв стаж да имат водачите, колко пъти годишно да бъде проверяван автобусът и др. “Ще повишим сигурността на децата“, коментира Тодоров.
Според транспортния министър най-тежките и смущаващи нарушения са техническите неизправности, свързани със спирачната и кормилната системи на бусовете.
“Автобусите, които превозват деца, са на различна възраст - има и в много добро състояние, но за съжаление има и изключително стари автобуси“, каза министърът. Той даде пример и за автобус, който не отговарял на това, за което е регистриран - за седем плюс едно места. В него реално е имало 18 седалки, които са били саморъчно поставени с по един винт на пода.
По думите му фирмите, които се занимават с тази дейност се избират от училищата или от общините, за да извършват услугата, а вероятно училищните ръководства не са напълно запознати на какви условия трябва да отговарят автобусите и съответно не е бил извършван контрол. Фирмите-превозвачи имат задължения да возят децата, а освен това отговарят и за техническото състояние на автобусите.
Подготвят се нови изисквания, които ще бъдат заложени в наредба 33, която определя специализирания превоз на пътници, каза Анастас Тодоров - заместник-изпълнителен директор на Автомобилна администрация. В нея ще бъде отделно разписано кой може да вози деца, с какво трябва да ги вози, на какви условия трябва да отговаря, колко годишни трябва да бъдат тези автобуси, както и какъв стаж да имат водачите, колко пъти годишно да бъде проверяван автобусът и др. “Ще повишим сигурността на децата“, коментира Тодоров.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads