Шефът на БДЖ: Железницата е на печалба
Общите задължения на холдинга към момента са едва 455 милиона срещу повече от 800 милиона през 2009-та. Владимиров обясни, че с банките проблемът не е толкова голям, колкото с облигационерите.
Липсата на локомотиви остава един от най-трудно разрешимите проблеми за дружеството. Погасили сме над 400 милиона лева, а и сме се разбрали с банките. Облигационерите са проблем, там имаме заеми, нямаме правен механизъм да взимаме от дружествата пари, за да погасим, трябва ни разрешение от ЕК за държавна помощ, обясни директорът. След това открои, че ако е нямало такава голяма задлъжнялост, е можело да се модернизира БДЖ отдавна, като се купят нови влакове.
Старите влакове и да се ремонтират, те са на 40-50 години, те веднага дават дефект след ремонт. Трябват нови влакове. Необходима ни е инвестиция, ако искаме да имаме модерна железница, каза Владимир Владимиров.
Според него концесията на летище "София" ще се случи до края на годината и ще е приключила в началото на 2017 г. Можем да изчакваме за коннцесията, но се надяваме да се случи в следващите няколко месеца и БДЖ да погаси дълговете си, допълни той.
Моля, подкрепете ни.