2|
7250
|13.08.2012
НОВИНИ
Ще се къпем в новите спални вагони на БДЖ
В новите спални вагони на БДЖ ще можем да си вземем дори душ. Всяка един от тях разполага с душ кабина, климатик и видео наблюдение. Шест от луксозните придобивки са вече в хангар на железопътното депо за пътнически превози в Пловдив.
Основна грижа на охраната е да ги опази от посегателства на графитаджии. „Денонощно бдим да не ги окепазят, защото са супермодерни”, признава един от пазачите. Общо 30 нови спални вагона са поръчани от БДЖ да се изработят от турската компания Turkish Wagon Company – TUVASAS, съобщава „Монитор”. Всички те отговарят на съвременните изисквания за комфортно, безопасно и бързо пътуване.
Пригодени са да се движат със скорост до 160 км/час, каквато ще вдигат влаковете по високоскоростната жп линия Пловдив – Свиленград. Според експерти обаче ходовата част на новите вагони може да се движи без проблеми дори с 200 км/час.
До края на годината у нас ще пристигнат още 10 от новите спални вагони, пет от които са специално пригодени за трудноподвижни лица. В момента английската компания „Корейл Рейл” тества първите шест вагона в Пловдив, чиито изпитания се очаква да приключат успешно до края на август.
„Вагоните ще бъдат сертифицирани и ще могат да пътуват във всяка държава от Европейската общност без никакви допълнителни условия”, съобщи Цветан Минчев, ръководител отдел „Пътнически вагони” към „БДЖ Пътнически превози” ЕООД. Той уточни, че придобивката предлага много висок комфорт за спящите във влака.
Броят на леглата в купе са по три, които могат да се сгъват и да станат седящи места. Тримата пътници разполагат с шкафче за дребен багаж, закачалка за по-дълги дрехи и отделно багажно за по-обемисти куфари. Отделно спящите имат компактна мивка в купето с топла и студена вода и голямо огледало над нея. Край леглата има индивидуално осветление, което не пречи на останалите пътници. Самото купе също е оборудвано с осветление, което може да се регулира.
Във всеки вагон има по 10 спални кабини, на които се полага освен общ санитарен възел, също и душ кабина. До тях е позиционирано купето на шафнера, който може да прави на пътниците еспресо от кафемашина, има хладилник и микровълнова фурна.
Вагоните дори отговарят на условието да са пожаробезопасни. Те са изградени изцяло от материали с клас на горимост В. Освен това имат изградена пожароизвестителна система от най-нов вид, която реагира на температура и дим. Коридорите се наблюдават от камери с цел по-висока безопасност за пътниците. Вратите на вагоните са немски и се затварят автоматично, щом влакът вдигне скорост над 5 км/час.
Подовото покритие на вагоните е в тъмносин цвят, седалките са в светлосин, а останалите елементи по интериора са в сивата гама. Вместо пердета купетата разполагат с щори на прозорците.
Пригодени са да се движат със скорост до 160 км/час, каквато ще вдигат влаковете по високоскоростната жп линия Пловдив – Свиленград. Според експерти обаче ходовата част на новите вагони може да се движи без проблеми дори с 200 км/час.
До края на годината у нас ще пристигнат още 10 от новите спални вагони, пет от които са специално пригодени за трудноподвижни лица. В момента английската компания „Корейл Рейл” тества първите шест вагона в Пловдив, чиито изпитания се очаква да приключат успешно до края на август.
„Вагоните ще бъдат сертифицирани и ще могат да пътуват във всяка държава от Европейската общност без никакви допълнителни условия”, съобщи Цветан Минчев, ръководител отдел „Пътнически вагони” към „БДЖ Пътнически превози” ЕООД. Той уточни, че придобивката предлага много висок комфорт за спящите във влака.
Броят на леглата в купе са по три, които могат да се сгъват и да станат седящи места. Тримата пътници разполагат с шкафче за дребен багаж, закачалка за по-дълги дрехи и отделно багажно за по-обемисти куфари. Отделно спящите имат компактна мивка в купето с топла и студена вода и голямо огледало над нея. Край леглата има индивидуално осветление, което не пречи на останалите пътници. Самото купе също е оборудвано с осветление, което може да се регулира.
Във всеки вагон има по 10 спални кабини, на които се полага освен общ санитарен възел, също и душ кабина. До тях е позиционирано купето на шафнера, който може да прави на пътниците еспресо от кафемашина, има хладилник и микровълнова фурна.
Вагоните дори отговарят на условието да са пожаробезопасни. Те са изградени изцяло от материали с клас на горимост В. Освен това имат изградена пожароизвестителна система от най-нов вид, която реагира на температура и дим. Коридорите се наблюдават от камери с цел по-висока безопасност за пътниците. Вратите на вагоните са немски и се затварят автоматично, щом влакът вдигне скорост над 5 км/час.
Подовото покритие на вагоните е в тъмносин цвят, седалките са в светлосин, а останалите елементи по интериора са в сивата гама. Вместо пердета купетата разполагат с щори на прозорците.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads