Синдикатите недоволни: Кой ще поеме железопътните превози след "БДЖ - ПП"?
Председателите на Синдиката на железничарите в България към КНСБ, Националния железничарски синдикат към КТ "Подкрепа", Федерацията на транспортните работници към КТ "Подкрепа" и Съюза на транспортните синдикати в България настояват за незабавна среща с министъра на транспорта и съобщенията Красимира Стоянова.
В отворено писмо те изразяват недоволство, че са научили от медиите за подготовката на нова процедура за избор на железопътен превозвач за пътнически превози, както и за решението да бъде удължен с една година действащият договор между държавата и "БДЖ - ПП" ЕООД. Според тях, синдикатите са били изолирани от тези важни процеси.
Железничарите искат от министъра ясни отговори по следните въпроси:
Причина за удължаването на договора с "БДЖ - ПП" ЕООД: Какво наложи това спешно решение? Не е ли възможно конкурентите на държавния превозвач да не са подготвени за участие в процедурата?
Разделянето на поръчката на лотове: Защо поръчката е структурирана така, след като:
- Пазарната оценка на железопътния сектор препоръчва единен пакет за цялата мрежа.
- Липсва национална транспортна схема.
- Определянето на лотове като направления, а не на териториален принцип, създава въпроси за обслужването на второстепенните линии.
Критерии за лотове: Как се избират отделните лотове? Какво се случва, ако по някой от тях няма кандидати?
Ефективност при разделяне: Как ще се подобри ефективността, предвид сложността на дейностите, свързани с пътническите превози – като изготвяне на графици, осигуряване на персонал и поддръжка на подвижен състав?
- Защита на обществения и държавния интерес: Каква е позицията на министерството по този въпрос?
Липса на прозрачност: Защо социалните партньори не са информирани и се държат настрана от тези ключови въпроси?
Синдикатите настояват за среща с министъра, за да се обсъдят спешно всички тези проблеми и да се гарантира прозрачност и ефективност в процеса.
Моля, подкрепете ни.