След намеса на БСП, управляващите в СО се захванаха да решават проблема на гражданите от „Луи Леже“
През август председателят на групата на социалистите в СОС, заедно с експерти, разговаря, а след това и се срещна на място с хората, които търсеха начин да предотвратят изграждане на бетонно съоръжение за подземно разполагане на съдове за битови отпадъци на по-малко от 2 метра от входовете им и директно върху пътното платно. Тогава гражданите се оплакаха от безотговорно отношение на органите, които трябва да дадат решение на техния проблем. Хората бяха крайно недоволни, че сигналите им са прехвърляни от институция на институция и в крайна сметка няма никакъв резултат от действията им, които са с единствена цел да защитят правото си на нормален живот в собствените им домове.
Така по покана на Калоян Паргов, представители на гражданите, живеещи на ул. „Луи Леже“ присъстваха днес на заседанието на Комисията по транспорт и туризъм в Столична община. Пред тях заместник-кметът по транспорт Евгени Крусев призна, че има проблем. Той обясни, че всички спазват стриктно процедурите по ремонтите в София. Но не каза кой носи отговорност, каква е санкцията и защо след като всички процедури се спазват, пак има пропуски в извършваните дейности.
„Благодарение на присъствието на гражданите постигнахме добър резултат. Успяхме да обсъдим ситуацията, да изясним къде са пропуските в комуникацията и най-важното – да получим публично обещание от заместник-кмета по транспорт Евгени Крусев, че ще разреши проблема на хората, коментира Калоян Паргов. - По време на големи ремонти като този на ул. „Граф Игнатиев“, пряка на която е въпросната ул. „Луи Леже“, е възможно да се случат пропуски. Това го приемам. Но не приемам отношението на управляващите и на администрацията в Столична община към гражданите, които сигнализират за проблеми. Надявам се заместник-кметът Евгени Крусев да спази обещанието, което даде на хората, да отиде на място и да види с очите си какво е свършено и да намери начин да отстрани проблема“.
По време на заседанието на Комисията по транспорт и туризъм Калоян Паргов постави генерално въпроса за качеството на ремонтите в София, както и за контрола върху работата от страна на строителите. Той заяви, че точно там е заровен ключът за неудачите на Столична община при извършването на строително-ремонтни дейности в града.
Третата тема, която беше засегната от председателя на групата на БСП в СОС по време на заседанието на Комисията беше за ремонта на бул. „Константин Величков“. По него в момента управляващите реализират проект за обособяване на отделно платно само за трамвайния и автобусен транспорт. За тази цел около спирките изграждат така наречените „острови“, за да бъде гарантирана сигурността на гражданите, ползващи градския транспорт и да не се налага да слизат от превозните средства директно на пътното платно, по което вървят автомобилите.
“Този булевард е трети градски ринг. С реализацията на транспортната инфраструктура на „Константин Величков“ по този начин ще се получи ускоряване на градския транспорт, но в същото време ще бъде затруднено движението на автомобилите, което е преобладаващо в тази зона, коментира Калоян Паргов. - Парадоксът е, че граничещите булеварди като „Скопие“, „Габрово“ и „Акад. Иван Гешов“ имат по-голяма пропусквателна възможност и така „Константин Величков се явява тапа. В тази връзка важен е контролът върху автомобилния трафик, за да се получи поне планираното ускоряване на градския транспорт“.
Моля, подкрепете ни.