”Сова Харис”: Премахването на купения вот е причина за ниската избирателна активност
Според него е била необходима по-сериозна разяснителна кампания за вота 2 в 1.
Вятърът на промяната дойде като торнадо, посочи още Тончев, социолог, собственик и директор на социологическа агенция „Сова Харис“. Според него обаче се наблюдава генерална промяна на хората, които гласуват.
„Вятърът на промяната успя така да се завърти, че новата партия да изсмуче от гласовете на цялото това пространство, което почиваше върху промяната и протестърския вот и нагласи, които се развиваха от година и половина насам. Най-голямата изненада за мен беше ниската избирателна активност, която също не беше предвидена. Избори 2 в 1 предполагаха, че ще има по-висок интерес и явяване на 3 милиона избиратели до урните. В България има генерална промяна на хората, които гласуват. Електоралното тяло се променя. Възрастното поколение, което винаги е било по-активно през целия преход досега, се оттегля. За сметка на това младите хора влизат в политиката и стават политически активни. Всичко това доведе до тези турбуленции, които промениха картината“, обясни социологът.
Моля, подкрепете ни.