Петък, 22 Февруари 2019, 17:30
Frognews
0| 2837 |15.01.2019

Свиленски: С концесията на Летище „София“ се нарушава правото на ЕС

.
„С концесията на Летище „София“ се нарушава правото на ЕС. Внасяме сигнал до ЕК, изготвен от нашите експерти, специалисти и юристи, във връзка с това, че намираме в договора, в условията за концесия, намеса на държавата или предоставяне на държавна помощ“.

Това заяви зам.-председателят на ПГ на „БСП за България“ Георги Свиленски на пресконференция в централата на партията.

 

Той подчерта, че е изпратено писмо и до премиера Борисов, с което се иска незабавно да спре процедурата по концесията до произнасяне на ЕК за това има ли държавна помощ спрямо бъдещия концесионер на летището.

 

„Предоставяме 28 страници аргументи и нарушения на законодателни и правни норми в ЕС“, допълни той. Свиленски припомни, че срокът за концесията на Летище „София“ е бил продължен за четвърти или пети път и няма да бъде проблем отново да се промени.

 

Като първи аргумент народният представител посочи, че в радиус на 100 км от Летище „София“ никой друг концесионер няма право, с участието на държавата или самостоятелно, да изгражда летище.

 

„Това дава предимство на бъдещия концесионер в рамките на 35 години, плюс още 18, ако бъде продължена концесията, София да има едно единствено летище, без оглед на развитието на пътникопотока, на инфраструктура, нужди от второ летище“, обясни той.

 

По неговите думи, отчуждаването на терени, които към момента не са в обхвата на концесията, но ако концесионерът реши, че има нужда от тях, ще се извършва от държавата за сметка на концесионера, като разходите по тези отчуждавания ще се приспадат от инвестицията, която му е заложена в договора. „Т.е. той няма да изпълнява инвестициите, които предварително е заложил – втора писта, концесионни такси, трети терминал, а тези инвестиции ще му бъдат приспадани като капиталови разходи“, посочи Свиленски.

 

По неговите думи в договора е записана квалифицирана законодателна промяна. „След сключване на договора, ако държавата направи някаква законодателна промяна, касаеща всички летищни оператори, частта, която засяга бъдещия концесионер на летището, да му бъде признавана отново като капиталови разходи от инвестиционните намерения, които е имал първоначално. Отново се предоставя предимство пред другите конкуренти или летищни оператори“, допълни зам.-председателят на ПГ на „БСП за България“.

 

Като следващ аргумент той посочи, че държавата е задължена да изгражда, поддържа допълнителни пътища и подходи за нейна сметка. „Държавата ще предоставя помощ на концесионера за получаване, подновяване и удължаване срока на всички разрешения, съгласия, във връзка с действието на договора. Такива условия няма в държавата към нито една фирма или концесионер“, категоричен е Георги Свиленски. 

Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания. Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. Ракетен удар на Израел по летището в Дамаск 1| 3612 |12.01.2019 . Стачка блокира утре летището в Берлин 0| 3000 |06.01.2019 . Летището в Мюнхен отмени 120 полета заради снеговалеж 0| 3121 |05.01.2019 . За четвърти път удължават срока за концесията на летище „София” 2| 2819 |02.01.2019

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
Реклама / Ads

БЛОГОВЕ

Ние използваме "бисквитки", за да улесним Вашето сърфиране и да Ви покажем съдържание, което може да Ви заинтересува. Използвайки този сайт, Вие се съгласявате с нашите условия

Разбрах