Тежкото меле на АМ ”Тракия” - заради стара и ръждясала мантинела
Според Европейския център за транспортни политики еластичната ограда, която разделя пътя, не е отговаряла на действащия норматив.
Това става ясно от официално становище от центъра, което бе разпространено по повод тежката катастрофа.
Припомняме, че тя стана в следобедните часове на днешния ден в района на Стара Загора. Шофьорът на тежкотоварен камион с турска регистрация е загубил контрол над превозното средство, скъсал е мантинелата и е помлял автомобилите, движещи се в насрещното платно. Вследствие на тежкия инцидент са загинали петима души, като сред тях е и водачът на ТИР-а.
Те припомнят, че съгласно действащия закон за пътищата в Република България отговорността за поддръжката и обезопасяването на републиканската пътна мрежа е само и единствено на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). В същото време еластичната ограда, която е била скъсана, и през която е преминал ТИР-ът е била стара и ръждясала и изобщо не е отговаряла на действащия норматив.
От Центъра припомнят, че неотдавна под шапката на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) са били предприети действия за нормативна промяна в наредбите, регламентиращи именно обследването и обезопасяването на т. нар. Черни токи, както и на стандартите за поставяне на еластични огради (мантинели), но в тези работни групи участие вземат предимно силно зависими и лобистки кръгове, които все още определят политиките в сферата на пътната безопасност. Ето защо от Европейския център за транспортни политики настояват дейността по реформиране на нормативната рамка да бъде изцяло в ръцете на Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" (ДАБДП).
Моля, подкрепете ни.