Реклама / Ads
4| 4338 |28.10.2019 НОВИНИ

Тихомир Безлов: Българинът продължава да гласува както му е казал чорбаджията

.
Тихомир Безлов
Българите все още са склонни да продават гласа си и да сипват проценти в кацата на корпоративния вот. Тихомир Безлов от Центъра за изследване на демокрацията и Калин Славов, изпълнителен директор на Асоциация ”Прозрачност без граници”, коментираха явлението в сутрешния блок на БНТ.
 

"Балотажът е мястото, където ще видим действително кой какви пари ще инвестира в местната власт. Тази кампания изглеждаше по-вяла в сравнение с онази отпреди кризата през 2008-2009 г.", заяви Тихомир Безлов.

 

Ако ви прави впечатление, има общини където местни лидери кметуват по 6-7 мандата. Местната икономика е тяхна, обясни Безлов.

 

"Трудно може да се пресметне корпоративният вот. С годините очакването, че в тъмната стаичка човекът ще гласува по съвест, не се случва. Той продължава да си гласува както му е казал чорбаджията", смята анализаторът.

 

Калин Славов, изпълнителен директор на Асоциация "Прозрачност без граници", заяви: "Наблюдаваме капсулиране на местно равнище. Да, икономиката е в ръцете на местните управляващи, на общински съветници и кметове. Това капсулиране върви и с контрола върху самия изборен процес. Едно от нещата, които трябва да се направят, е извеждането на тези престъпления от местното пространство".

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 7| 3258 |29.10.2024 Петър Чолаков: Българската демокрация ще започне да функционира, когато правилата се прилагат за всички . 1| 3259 |08.08.2024 Петър Чолаков: Надали с тази ценностна система сред българските избиратели ще дойде така чаканият месия . 1| 61133 |19.04.2024 Тихомир Безлов за мигрантите: Магазинчета около женския пазар изпълняват ролята на офис с пароли и кодове . 2| 3752 |03.04.2023 Експерт: Купуването на гласове става по секции, по компактни населени места

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads