Трагедията на АМ “Струма” - по вина на шофьора
Това става ясно от думите на ръководителите на разследването Марин Маринов и проф. Станимир Карапетков пред Нова телевизия.
"Доказахме, че автобусът се е движел с около 108 км в час при разрешени 90. Пътната настилка е била мокра. Имаме забележки към пътната инфраструктура, но тя не е била решаваща за това ПТП", заяви проф. Карапетков.
Той отхвърли категорично версията, че шофьорът се е объркал и е тръгнал към отбивката.
"Изходното движение на автобуса е било от нормалната дясна активна лента. Но около 100 метра преди отбивката шофьорът е завил волана рязко надясно”, категоричен е проф. Карапетков.
След това автобусът се е ударил в мантинелата, тя е проникнала на около 8 метра навътре в рейса. Шофьорът е предприел аварийно спиране, има и дълъг спирачен път. Водачът е извил волана на ляво и се е насочил към мантинелите между двете платна. Автобусът е разкъсал едната от тях и е продължил да се движи около 30 метра между двете. Запалил се е непосредствено след удара в първата мантинела.
"Шофьорът е бил в съзнание. Направил е всичко възможно. Може би грешката е завиването съвсем малко надясно. Иначе тази скорост не е причина за пътно-транспортно произшествие", посочи проф. Карапетков.
Марин Маринов обясни, че няма аварийно отваряне на вратите на автобуса. Тази при шофьора просто е изхвърчала, а навлезлият въздух е раздухал пожара.
Моля, подкрепете ни.