Реклама / Ads
18| 7326 |19.05.2025 НОВИНИ

Транспортната олелия приключва: Кабинетът плаща, автобусът тръгва, но кой ще поеме сметката?

.
Източник: БГНЕС
След дни на напрежение и блокиран градски транспорт, правителството обяви, че е намерило решение. На извънреден брифинг в централата на ГЕРБ премиерът Росен Желязков, финансовият министър Теменужка Петкова и партийният лидер Бойко Борисов съобщиха, че ще бъдат отпуснати 15 милиона лева, за да се удовлетворят исканията на столичните транспортни служители.
 

Средствата ще покрият увеличението на възнагражденията в сектора до края на 2025 г., а надеждите са, че още от утре автобусите и трамваите отново ще се движат нормално. Парите обаче няма да дойдат от магически фонд с име „решаване на кризи“, а от преструктуриране на централния бюджет. Казано по-просто – ще се режат разходи другаде. Къде точно, не беше посочено.

 

„Получихме уверение, че синдикатите ще убедят своите членове да прекратят стачните действия“, заяви премиерът Желязков. Зад гърба му стояха ключови фигури от партията, както и представители на комисии по транспорт, финанси и икономика към Столичния общински съвет.

 

Интересно беше мястото на събитието – не Министерски съвет, а партийната централа на ГЕРБ. По думите на Бойко Борисов това било „по-уместно“. Той не пропусна и да насочи критика към кмета на София Васил Терзиев, обвинявайки го, че не е потърсил навреме разговори, които да предотвратят блокадата.

 

„Не е правилно парите да се взимат от бюджета, но ще подкрепим това решение“, заяви Борисов. И, между другото, напомни, че изборите за кмет на София „са били откраднати“ — реплика, която, в типичния му стил, прозвуча между редовете на иначе бюджетна тема.

 

Кой ще плати сметката?


Ситуацията с градския транспорт в столицата отново повдига познат въпрос: може ли реален проблем да бъде решен без политически театър и без да се бърка в резерви, които вече не са особено „резервни“?

Отговорът засега е: транспортът ще тръгне, напрежението ще спадне — но бюджетът ще поеме удара. Какъв ще е ефектът от орязаните разходи и ще усетят ли гражданите реално подобрение в услугата — това остава да видим.

 

Засега обаче столичани получават това, което искаха — автобусите се връщат на линия. Само че с въпроса „Кой ще плати сметката?“ все още никой не иска да се вози на предната седалка.

 

ФрогНюз

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 3| 2140 |19.05.2025 Икономиката на кафе-пауза: БВП расте бавно, но няма да спира напълно . 3| 3484 |19.05.2025 Черно море не е руско: Украйна удря в сърцето на окупираните платформи . 2| 2176 |19.05.2025 34 000 билета за финала Лудогорец–ЦСКА продадени до сутринта! Още места в блок 21 с цена 20 лева . 1| 3037 |19.05.2025 Развод по сметка: ЕС и Лондон пак в един съюз, но без венчални халки

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads