Транспортният министър: Ремонт на 15 вагона струвал колкото да се купят нови
Сключените договори за ремонта на вагоните и за охрана са обект на специален одит. Не съм допуснал стартирането на нито една нова поръчка, за да се уверя доколко наличните сключени договори са изгодни и икономически обосновани, отбеляза Тодоров.
Одитните доклади вече са предоставени на Държавната финансова инспекция и ако бъдат открити данни за извършено престъпление ще сезирам прокуратурата, добави министърът.
Тодоров изрази надежда скоро новото ръководство на БДЖ да бъде вписано в Агенция по вписванията, за да може да стартира своята оперативна работа.
Краткосрочните цели, на които министърът каза, че държи са: подобряване графика за движение на влаковете, безопасност, по-малко закъснения, ефективно управление на финансовия ресурс, преценка и преоценка всеки един разход.
Дълговете на БДЖ са около 20 млн. лева към Национална компания "Железопътна инфраструктура" за неплатени инфраструктурни такси и разходи за енергия, поясни още министърът.
В Пловдив Георги Тодоров отри нова изпитна зала на ИА "Железопътна администрация". Тя ще подпомогне безпристрастността на изпитите, защото акцентът е безопасността на превозите.
От тук трябва да излизат достатъчно квалифицирани специалисти, които да са в услуга на потребителите на железопътната услуга. Безопасността на превозите е основен наш приоритет и ангажимент, подчерта Тодоров.
Моля, подкрепете ни.